اپراتورها

تلفن همراه

گوشی

October 8, 2014
7:39 چهارشنبه، 16ام مهرماه 1393
کد خبر: 64761

رگولاتور از آمادگی وزارت ارتباطات برای رجیستر مجدد گوشی موبایل و مبارزه با قاچاق خبر داد

معاون وزیر ارتباطات گفت: حجم قاچاق گوشی زیاد است و برای حمایت از تولید داخل و کاهش قاچاق گوشی، بازنگری در رجیستر گوشی موبایل در دستور کار است.

علی اصغر عمیدیان در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برنامه‌ای برای فعال شدن مجدد رجیستر گوشی جهت جلوگیری از قاچاق در دستور کار دارد گفت: در گذشته برنامه داشتیم و اکنون نیز برنامه داریم البته این موضوع تنها به وزارت ارتباطات مربوط نیست و سازمان‌های متعددی از جمله وزارت صنعت و تولید‌کنندگان داخلی باید مشترکا در این باره تصمیم کلی بگیرند.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در گذشته مصوبه‌ای در این مورد به تصویب رسیده و یک بار نیز رجیستر گوشی انجام شد اما مسائلی پیش آمد که باید نواقص طرح قبلی رفع و رجوع شود.
 
وی ادامه داد: در وزارت ارتباطات و رگولاتوری آمادگی داریم که این کار را برای حفاظت از تولید داخلی انجام دهیم.
 
عمدیان تصریح کرد: اکنون گوشی به صورت قاچاق زیاد وارد می‌شود و با اجرای این طرح می‌توان قاچاق را کمتر کرد البته اینکه کاملا جلوی قاچاق گوشی را گرفت کار دیگری می‌طلبد.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیو افزود: بنابراین اکنون نیز ضوابط رجیستر گوشی وجود دارد و ابلاغ نیز شده است اما دستور‌العمل فعلی آن‌طور که باید و شاید کارآمد نبود و باید بازنگری مجدد شود و این کار در دستور کار قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.