اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 8, 2014
22:00 چهارشنبه، 16ام مهرماه 1393
کد خبر: 64768

رگولاتوری: شاید پنج یا شش MVNO بتوانند موفق عمل کنند

مدیر بررسی‌های اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره ورود اپراتورهای مجازی گفت: شاید تنها پنج یا شش اپراتور مجازی بتوانند در کشور موفق عمل کنند.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، حسین فلاح جوشقانی در کارگاه آشنایی با اپراتورهای مجازی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه تلکام افزود: سیاست‌ رگولاتوری این است که باتوجه به کشش بازار فرصت را در اختیار متقاضیان برای ایجاد این نوع اپراتور قرار دهد.
وی با اشاره به آمادگی بازار ایران برای ورود اپراتورهای مجازی گفت: آیین نامه ایجاد اپراتور مجازی و ارایه مجوز به متقاضیان آن جزو برنامه‌های سال ۱۳۹۳ سازمان رگولاتوری است که تا یک یا دو ماه آینده به تصویب خواهد رسید.
فلاح با اشاره به اینکه در بازار غیراشباع اپراتورهای مجازی رقیب اپراتورهای تلفن همراه خواهند شد، افزود: در این صورت باتوجه به نیاز اپراتور مجازی به برخی زیرساخت‌های MNOها این اپراتورها توان رقابت در بازار ارتباطات کشور را نخواهند داشت.
مدیر بررسی‌های اقتصادی سازمان تنظیم مقررات درخصوص تاثیر ورود اپراتور مجازی به بازار ارتباطی کشور تصریح کرد: باتوجه به اینکه اپراتورهای تلفن همراه درحال حاضر درحال بالا بردن تعرفه‌های خود برای کسب سود بیشتر هستند، ورود چند اپراتور مجازی به این بازار می‌تواند به تعدیل تعرفه‌ها کمک کند.
فلاح ادامه داد: در عین حال ورود اپراتور مجازی می‌تواند به افزایش خلاقیت در بازار ارتباطی و تشویق اپراتورهای تلفن همراه به ارائه خدمات بیشتر منجر شود.
مدیر بررسی‌های اقتصادی سازمان تنظیم مقررات با تاکید بر اینکه رگولاتوری آمادگی بازار را برای ورود اپراتور مجازی به طور کامل بررسی کرده و در این زمینه از مشاور خارجی بهره برده است، گفت: تمامی آیین نامه اپراتور مجازی تدوین شده است و طبق بررسی‌های رگولاتوری ورود اپراتور چهارم به کشور نیازمند سرمایه‌گذاری‌ بالایی نیست و باتوجه به اینکه سرمایه موردنیاز برای ایجاد این نوع اپراتور زیر ۱۰ میلیون دلار خواهد بود، ایجاد آن در شرایط تحریم نیز امکان پذیر خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.