اینترنت و شبکه

October 10, 2014
14:44 جمعه، 18ام مهرماه 1393
کد خبر: 64774

20 میلیون ایرانی ایمیل ملی می‌گیرند

مدیر عامل شرکت پست از ارائه سرویس ایمیل ملی به 20 میلیون ایرانی در سال 94 خبر داد و گفت: تمامی اطلاعات سازمان ها و دستگاه های اجرایی از طریق این سرویس پستی به شهروندان ارائه خواهد شد.
 
حسین مهری در نشست خبری که در آستانه 17 مهر روز جهانی پست برگزار شد با اعلام این خبر گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و با امضای تفاهم نامه با استانداری ها و سازمان فناوری اطلاعات قرار است در فاز نخست در سال 94 تعداد20 میلیون، در سال 95 تعداد 35 میلیون و در سال 96 تعداد 57 میلیون نفر از ایرانیان بالای 15 سال دارای ایمیل ملی شوند.
 
وی با اشاره به اقدامات شرکت پست در 6 ماهه اول سال جاری از توزیع 310 میلیون مرسوله پستی شامل پست پیشتاز، پست سفارشی و سرویس های الکترونیکی و خدمات فروشگاهی خبر داد و گفت: از این تعداد 36 میلیون ترافیک مربوط به مرسولات پست پیشتاز و 18 میلیون ترافیک مربوط به سرویس های الکترونیکی و نیز 114 میلیون سرویس خدمات فروشگاهی بوده است که این ارقام نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 19 درصدی داشته است.
 
مهری با بیان اینکه در 6 ماهه اول امسال چهار سرویس و 80 خدمت جدید وارد شبکه پستی شده است، گفت: سرویس های مالی، اینترنتی و توزیع زمان مرسولات با درخواست متقاضی و نیز سرویس پس کرایه از جمله این سرویس ها بوده است. در همین حال در آستانه روز جهانی پست قرار است پنج سرویس جدید و چهار پروژه عمرانی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری برسد.
 
مدیر عامل شرکت پست از توزیع بار و وسایل حجاج و زائران بیت الله الحرام خبر داد و گفت: از 17 مهرماه همزمان با اولین پرواز حجاج در فرودگاه امام خمینی و بنا بر توافقات سازمان حج و زیارت و مدیریت فرودگاه امام خمینی تمامی بارهای زائران مکه مکرمه در هشت استان از طریق شرکت پست توزیع می شود.
 
وی ادامه داد: این وسایل از روز پنجشنبه و حداکثر ظرف 48 ساعت به مکان هایی که حجاج از قبل اعلام کرده بودند ارسال خواهد شد.
 
وی این استان ها را تهران، قم، البرز، سمنان، مازندران، همدان، قزوین و خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: برای این سرویس هیچ هزینه ای از حجاج دریافت نمی شود.
 
مدیر عامل پست همچنین از راه اندازی سرویس پست تلفنی (193) از ابتدای سال 94 خبر داد و گفت: فاز آزمایشی این پروژه و نیز پروژه پست لجستیک در حال اجرا است که پیش بینی می شود در ابتدای سال آینده این دو سرویس به صورت همگانی عرضه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.