اپراتورها

تلفن همراه

October 10, 2014
16:27 جمعه، 18ام مهرماه 1393
کد خبر: 64778

مدیرعامل همراه اول: شبکه های اجتماعی درآمدمان را کم نکرده اند

مدیر عامل شرکت همراه اول از پوشش نسل سوم موبایل در 35 شهر بزرگ کشور خبر داد و گفت: هم اکنون 20 میلیون مشترک همراه اول می توانند از خدمات نسل سوم موبایل استفاده کنند.

وحید صدوقی در نشست خبری در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی مخابرات اولویت این شرکت همراه اول را ارائه خدمات نسل سوم موبایل اعلام کرد و گفت: اکنون در حال تامین تجهیزات و کار عمرانی در این زمینه هستیم و سرویس های مورد نظر بر روی این شبکه نیز در حال ارائه است.
 
وی با اشاره به ظرفیت شبکه همراه اول برای ارائه خدمات نسل سوم موبایل گفت: 20 میلیون مشترک امکان استفاده از این خدمات را دارند.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه تاکنون هزار و 300 سایت  btsبرای نسل سوم موبایل نصب شده است، گفت: قرار است تا پایان امسال به نصب پنج هزار سایت دست یابیم.
 
وی این پوشش را مربوط به 35 شهر بزرگ در استان هایی مانند تهران، اصفهان و تبریز اعلام کرد و گفت: برای نسل چهارم موبایل نیازمند افزودن ماژول های بیشتری بر روی شبکه همراه اول خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه مشترکان برای استفاده از نسل چهارم نیازمند تعویض سیم کارت های خود هستند، ادامه داد: برای ارائه خدمات نسل سوم و چهارم نیازی به دریافت مجوز نخواهیم داشت و هم اکنون این سرویس ها قابل ارائه است و پیوست های مد نظر نیز به امضا رسیده است.
 
صدوقی در مورد نصب دکل های موبایل در شهر، گفت: از دو سال گذشته تاکنون مجوز نصب 200 آنتن را شهرداری به ما نداده است و این در حالی است که تاکنون در 270 نقطه از شهر تهران با مالکان به توافق رسیده ایم و از شهرداری درخواست داریم که مجوز نصب این سایت ها را برای افزایش کیفیت خدمات به همراه اول ارائه دهد.
 
وی در مورد کاهش درآمد اپراتور همراه اول به دلیل استفاده مشترکان از نرم افزارهای موبایل همچون وایبر گفت: استفاده از این خدمات بر سود همراه اول تاثیر می گذارد به نحوی که سود حاصل از پیامک های مشترکان در سال گذشته ثابت بوده و رشدی نداشته است اما به رغم استفاده از این خدمات درآمد همراه اول از محل مکالمه با رشد همراه بوده بر این اساس ما نیز باید بدانیم که از این طرح عمده درآمد اپراتورها دیگر از محل مکالمه نبوده و از محل سرویس خواهد بود و باید با تنوع ارائه سرویس های ارزش افزوده درآمدمان را به سمت راه اندازی این سرویس ها ببریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.