اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 13, 2014
21:41 دوشنبه، 21ام مهرماه 1393
کد خبر: 64867

جهانگرد: تجارت دیتاسنترداری در ایران طلایی می‌شود

معاون وزیر ارتباطات گفت: در قالب شبکه ملی اطلاعات ایجاد محتوای ملی رونق می گیرد و از طریق سیاست‌های تشویقی درصدد هستیم تا اصولا دیتاسنترداری در ایران مرقوم به صرفه شود که سیاست‌های آن بزودی اعلام می‌شود.

نصراله جهانگرد اظهار داشت: در کنار اجرای شبکه ملی اطلاعات در قسمت کاربری، برنامه‌های جامع و کاملی برای تولید محتوای ملی و بومی و ترغیب آمدن دیتابیس‌ (پایگاه داده) بزرگ به کشور در دست اجرا است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:‌ سیاست‌هایی در حال تدوین است که به ارزان کردن هزینه‌های دیتاسنتر (مرکز داده) و تشویق به انتقال پایگاه‌های داده به داخل و داخلی شدن مصرف کمک می‌کند تا مصارفی که در داخل کشور است به بیرون از کشور نرود.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد:‌به دنبال این هستیم که اصولا دیتاسنترداری در ایران مقرون به صرفه شود و سیاست‌های این برنامه بزودی اعلام می‌شود.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.