اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 15, 2014
17:59 چهارشنبه، 23ام مهرماه 1393
کد خبر: 64903

سرپرست وزارت مخابرات افغانستان در دیدار با رئیس جمهور جدید: 90% خاک افغانستان تحت پوشش اپراتورهاست

سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی افغانستان در دیدار با «اشرف‎غنی احمدزی» رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که 90 درصد خاک افغانستان تحت پوشش شبکه‎های مخابراتی است.
 
به گزارش فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری افغانستان امروز (دوشنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور روزگذشته با سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی این کشور دیدار و روی وضعیت مخابراتی گفت‎وگو کرده است.
 
در این دیدار، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای اجرایی، «سرور دانش» معاون دوم ریاست جمهوری و «کریم خواجه» رئیس شبکه مخابراتی (روشن) نیز حضور داشته و روی بهبود وضعیت مخابراتی در این کشور تأکید کرده‎اند.
 
«امیرزی سنگین» سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی افغانستان در این دیدار گفته است که 90 درصد خاک افغانستان هم‎اکنون تحت پوشش شبکه‎های مخابراتی است و تلاش‎ها جریان دارد تا تمام خاک این کشور تحت پوشش مخابراتی قرار گیرد.
 
سنگین با اشاره به درآمد دولت از شبکه‎های مخابراتی تصریح کرد که وزارت دارایی این کشور درآمد خوبی را از این شبکه‎ها به دست می‎آورد.
 
بر اساس این اطلاعیه، اشرف‎غنی احمدزی گفته است که دولت وحدت ملی این کشور همکاری با شبکه‎های مخابراتی را از اولویت‎های کاری خود برشمرده و در راستای حل مشکلات این شبکه‎ها خود وی وارد عمل خواهد شد.
 
احمدزی افزود: شبکه‎های مخابراتی افغانستان باید طوری تنظیم شود که مبنا و هدف آن خدمت به ملت بوده در راستای حل مشکلات مردم باشد.
 
رئیس جمهور افغانستان در این دیدار از مسئولان شرکت‎های مخابراتی خواسته است که بر علاوه خدمات مخابراتی در دیگر عرصه‎ها نیز با دولت این کشور همکاری داشته باشند.
 
این در حالی است که شبکه های مخابراتی «افغان تلیکام»، «افغان بیسیم»، «روشن»، «اتصالات» و «ام تی ان» در افغانستان خدمات مکالماتی و ارائه خدمات اینترنتی داشته و با توجه به رقابت میان این شرکت‎ها وضعیت مخابراتی در این کشور را بهبود داده‎اند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.