امنیت

October 15, 2014
20:56 چهارشنبه، 23ام مهرماه 1393
کد خبر: 64914

حمله هکرهای روسی به اطلاعات ناتو

هکرهای روسی با استفاده از نقص ویندوز سرویس‌های اطلاعاتی ناتو توانستند به این شبکه دست پیدا کرده و اطلاعات مهمی را به سرقت ببرند.
 
هکرهای روسی را به عنوان بزرگترین هکرهای دنیا می شناسند که به بزرگترین عملیات های جاسوسی و دستیابی به اطلاعات سایر کشورها دست می زنند. در جدیدترین حمله هکرهای روسی، آنها توانستند به سرویس های امنیتی ناتو وارد شده و اطلاعات امنیتی در رابطه با اتحاد و پیمان دیپلماتیکی بین کشورهای امریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در رابطه با مسائل اوکراین و همینطور بحران این کشور دست یابند.
 
بنا به اطلاعات منتشر شده هکرهای روسی با استفاده از باگ هایی که در نسخه عرضه شده ویندوز وجود داشت، توانستند به سیستم امنیتی ناتو نفوذ کرده و فعالیت های خود را گسترش دهند.
 
رد پاهایی از هکرها و همینطور شیوه عملکرد آنها نشان می دهد که هکرها روسیه ای بوده اند. این موضوع در حالی مطرح می شود که مقامات عالی رتبه کشورهای روسیه، ناتو و اوکراین سخنی در این رابطه عنوان نکرده اند. اما از سوی دیگر، هنوز مشخص نیست که هکرهای روسی با دستور مقامات روسیه ای به این کار دست زده اند یا با مقامات روسیه ای در ارتباط بوده اند یا از سوی دولت های دیگر حمایت شده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.