تلفن همراه

سیستم‌عامل

October 17, 2014
9:35 جمعه، 25ام مهرماه 1393
کد خبر: 64962

iOS 8.1 با قابلیت‌های جدید 20 اکتبر منتشر می‌شود

جدیدترین آپدیت سیستم عامل iOS با ورژن 8.1 امشب در کنار معرفی محصولات سخت افزاری جدید اپل رونمایی شد. این ورژن بالاخره پس از مدت‌ها انتظار سیستم پرداخت و خرید اپل Apple Pay را به دستگاه‌های iOS آورده و همچنین ویژگی‌هایی تأثیرگرفته و مرتبطی با سیستم عامل Yosemite را نیز در خود دارد.

 



اپل برای راه اندازی اپل پی با شرکت‌های بزرگی چون امریکن اکسپرس، مسترکارت و ویزا وارد همکاری شد تا این سرویس را به کارت‌های اعتباری کاربران متصل کند. در نتیجه خریدهای کاربران آیفون 6 در فروشگاه‌های بزرگ به آسانی امکان پذیر خواهد بود.

 



اپل پی حاصل کنار هم قرار گرفتن قابلیت تاچ آی دی و چیپ NFC به کار رفته در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس است که به صاحبان خود اجازه می‌دهد از طریق لمس یک سنسور در فروشگاه، فروش خود را با استفاده از تاچ آی دی به انجام برسانند.

 



iOS 8.1 قابلیت Camera Roll را نیز به این سیستم عامل بازگردانده؛ قابلیتی که پیش‌تر در iOS 8 حذف شده بود. ویژگی دیگری به نام iCloud Photo Library نیز با حالت بتا در این سیستم عامل قرار گرفته که اپل چند ماه پیش وعده آن را داده بود. این ویژگی کاربران را قادر به ذخیره سازی تصاویر با استفاده از تمامی دستگاه‌های خود بر روی فضای ابری می‌کند. اعلام شده که این آپدیت از 20 اکتبر به دست کاربران خواهد رسید.

 



iOS 8 یکی از عجیب‌ترین آپدیت‌های اپل در طول سالیان گذشته بود. نخستین آپدیت این سیستم عامل باعث غیرفعال شدن سرویس اپراتور بر روی شبکه‌های موبایل شد و همچنین حافظه بالای مورد نیاز برای نصب نیز تعداد کاربران دانلود کننده آن را بسیار کاهش داد. در کنار آن خطاها و کرش های متعدد کاربران و توسعه دهندگان بسیاری را آزرده خاطر کرد. 



طبق اعلام خود اپل تاکنون 48 درصد از کاربران iOS ورژن 8 این سیستم عامل را بر روی دستگاه‌های خود نصب کرده‌اند که بسیار پایین تر از میزان جذب کاربران در ورژن های گذشته بوده است.



اگرچه این شرکت سعی کرد با ارائه آماری چون استفاده 94 درصدی کاربران iOS از ورژن های 7 و 8 در مقایسه با 79 درصد استفاده کنندگان اندروید کیت کت و جلی بین اندکی ضعف خود را بپوشاند، اما به نظر اپل باید برای جبران چنین اشتباهاتی قدم‌های بهتر و مشخص‌تری در آینده بردارد.



iOS 8.1 قطعا اشکالات و خطاهای iOS را رفع می‌کند، ولی اپل راه درازی برای راضی نگه داشتن کاربران وفادار خود در پیش دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.