سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 20, 2014
19:19 دوشنبه، 28ام مهرماه 1393
کد خبر: 65042

گجت پوشیدنی مایکروسافت در راه است

منابع خبری تأیید می‌کنند که گجت پوشیدنی مایکروسافت در چند هفته آینده رونمایی خواهد شد. این گجت که چند ویژگی از اسمارت واچ‌ها را در خود دارد، تمرکز اصلی اش بر بخش تناسب بدن کاربران است.
 
مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای ارائه نخستین گجت پوشیدنی تناسب بدن خود در هفته‌های آینده است. این گزارش نخستین بار توسط Forbes منتشر شد و وبسایت The Verge نیز بلافاصله آن را تأیید کرد. 
 
این وبسایت به نقل از منابع خود تأیید کرده که معرفی این گجت نزدیک است و برای فصل تعطیلات در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. 
 
اگرچه اسمارت بند مایکروسافت تعدادی از ویژگی‌های اسمارت واچ‌ها را دارد، اما بیشتر بر روی فعالیت‌های تناسب بدن تمرکز خواهد داشت. گفته شده که این اسمارت بند به لطف سنسورهایی که در خود دارد در قدم شماری، ثبت ضربان قلب، میزان مصرف کالری و موارد دیگر کاربرد خواهد داشت. 
 
گجت مایکروسافت همچنین تست‌هایی را برای مانیتور ضربان قلب در طول 24 ساعت شبانه روز پشت سر می‌گذارد و نسخه نهایی احتمالا با دو روز عمر باتری ارائه خواهد شد.
 
ویژگی بسیار مهم این اسمارت بند در پشتیبانی از ویندوزفون، iOS و اندروید است. مایکروسافت در حال تولید اپلیکیشن های جداگانه ای برای سیستم عامل‌های مختلف است تا به مدد آن‌ها بتواند خیل بسیار وسیع‌تری از مشتریان دنیا را در اختیار بگیرد. 
 
بعید به نظر می‌رسد به دلیل قابل استفاده بودن این گجت پوشیدنی در سیستم عامل مختلف، مایکروسافت آن را تحت برندهایی چون لومیا یا سرفیس به بازار معرفی کند. بر اساس شایعات گذشته این اسمارت بند دارای یک صفحه نمایش 1.5 اینچی با قابلیت جداسازی بند است.
 
مایکروسافت آخرین بار در سال 2004 یک ساعت هوشمند به نام SPOT را معرفی کرد که با استفاده از سیگنال‌های FM به دریافت پیام از ویندوز مسنجر، سرخط خبرها، اطلاعات بازار بورس و پیش‌بینی آب و هوا اقدام می‌کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.