اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

رگولاتوری

October 27, 2014
18:08 دوشنبه، 5ام آبانماه 1393
کد خبر: 65065

نظرخواهی رگولاتوری درباره پیش‌نویس اصول پروانه‌های FCP و ISP پایان یافت

معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری از پایان زمان نظرخواهی از متخصصان و ذینفعان درباره پیش‌نویس اصول حاکم بر صدور پروانه‌های ارتباطات ثابت (FCP) و خدمات ارتباطی ثابت (ISP) خبر داد.
 
صادق عباسی شاهکوه گفت: رگولاتوری با توجه به اتمام مدت اعتبار پروانه‌های PSTN و PAP و مشکلات ناشی از تنوع سایر پروانه‌های حوزه اینترنت کشور، ساماندهی و اصلاح این پروانه‌ها را در دستور کار خود قرار داد و بر همین اساس فراخوان دریافت نظرات متخصصان، خبرگان و ذینفعان درباره پیش‌نویس اصول حاکم بر صدور پروانه‌های ارتباطات ثابت (FCP) و خدمات ارتباطی ثابت (ISP) را تدوین کرد.
 
وی افزود: این پیش‌نویس به منظور دریافت نظرات متخصصان، خبرگان و ذینفعان در این زمینه و ارتقاء و هم‌افزایی اندیشه و انتقال تجربیات، به مدت دو ماه بر روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قرار گرفت.
 
عباسی شاهکوه با قدردانی از مشارکت‌کنندگان در ارسال نظرات تخصصی عنوان کرد: در پی این فراخوان حدود ۱۰۰ پیشنهاد به رگولاتوری ارسال شده است که مواردی مانند کلیات  پروانه‌های جدید، تعاریف شبکه و خدمات قابل ارائه، ارتباط سرویس‌دهندگان با دارندگان شبکه، تعهدات مالی و فنی، شرایط دریافت مجوز، شرایط و زمان ارزیابی، شبکه خدمات و موضوع پروانه، ملی و منطقه‌ای بودن پروانه و… از جمله موضوعاتی است که مشارکت‌کنندگان درباره آن نظر داده‌اند.
 
وی افزود: پس از بررسی و جمع‌بندی نظرات ارائه شده توسط تیم کارشناسی، نتایج نهائی به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه می‌شود تا براساس آن هرچه سریعتر  پروانه‌های جدید صادر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.