اپراتورها

باندپهن سیار

October 28, 2014
13:50 سه شنبه، 6ام آبانماه 1393
کد خبر: 65101

مدیرکل بازاریابی ایرانسل از عرضه محصولات و خدمات جدید بر بستر باند پهن موبایل خبر داد

مدیرکل بازاریابی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ضمن اشاره به عرضه محصولات و خدمات جدید ایرانسل بر بستر باندپهن موبایل از عرضه برنامه‌های جدید در آینده نزدیک خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، باقر صمدی در نشست خبری هشتمین سالروز راه‌اندازی شبکه ایرانسل گفت: گسترش ارایه خدمات دولت الکترونیکی، مدیریت شهری و ترافیک با استفاده از خدمات مبتنی بر مکان، مدیریت بلایای طبیعی با استفاده از اطلاع‌رسانی مبتنی بر موقعیت، ترابردپذیری تلفن همراه، همگرایی بین حساب‌های کاربری و وسایل الکترونیکی، توجه به حوزه‌های تخصصی در ارایه محتوی اللکترونیکی و استراتژی همکاری با OTTها از برنامه‌های آتی ایرانسل به شمار می‌روند.
صمدی افزود: از آنجاکه در مقطع کنونی، خدمات جدید همراه، بر تمام جنبه‌های زندگی شهروندی اثر گذاشته است، ایرانسل با ارایه خدمات و برنامه‌های کاربردی همچون آموزش همراه، فروشگاه محتواهای تعاملی ویترین و چارسو، سلامت همراه، برنامه‌های کاربردی ریتم، زوم و بازیک، خدمات مبتنی بر مکان، و بسیاری محصولات و خدمات متنوع دیگر، تجربه زندگی دیجیتال را برای تمامی مشتریان خود فراهم کرده است.
او، سرویس‌های جدید ارتباطی ایرانسل را جزیره هوشمند، سیم‌کارت‌های دائمی iSIM، سیستم ثبت‌نام آنلاین سیم‌کارت (سامانه انتخاب تعرفه)، شماره‌های طلایی ۰۹۰۱و ۰۹۰۲، شارژ از طریق وب‌سایت، راهنمای ایرانسل، پیام خودکار، آهنگ شخصی، صدای پس زمینه، پیام پیشواز، سرویس های جدید تعاملی ایرانسل، مکالمات بین الملل هوشمند، سرویس‌های مبتنی بر کدهای دستوری، سرویس کمک های مردمی، خدمات مالی و پرداخت، خرید بلیط، خرید شارژ، خرید بیمه، بسته های ترکیبی بلند مدت مکالمه، بیمه‌های خرد، بسته ترکیبی من و کیف پول همراه عنوان کرد.
صمدی، سرویس‌های جدید مبتنی بر اینترنت پهن باند ایرانسل را اینترنت همراه نسل های بالاتر، نسل جدید سیم کارت‌های ایرانسل (USIM)، بسته‌های ترکیبی حجم بالای اینترنت همراه، مودم‌های جدید اینترنت همراه، حساب چند کاربره، محصولات چندرسانه‌ای ایرانسل (برنامه‌های کاربردی زوم و ریتم)، سلامت همراه، نسخه جدید فروشگاه برنامه‌های کاربردی چارسو، فروشگاه بازی‌های موبایلی بازیک، برنامه کاربردی مبتنی بر مکان نشان، آموزش همراه، کتابخوان ایرانسل و سرویس پیام‌رسان اینترنتی معرفی کرد.
 
جزیره هوشمند ایرانسل
او با اشاره به سرویس جزیره هوشمند ایرانسل به عنوان یکی از سرویس‌های جدید ارتباطی این اپراتور، محاسبه و اعمال تخفیف مکالمه براســاس ترافیک شبکه به صورت هوشمند، مدیریت توزیع ترافیک مصرف شبکه براساس تعرفه سطح سایت مخابراتی و مشترک، اطلاع‌رسانی تخفیف مکالمه از طریق Call Cell Broadcast، امکان اطلاع‌گیری از تخفیف فعلی با شماره‌گیری کد دستوری #۰*۱۳۵*، تخفیف تعرفه در مکالمات درون شبکه تا سقف ۸۰ درصد و امکان مدیریت زمان و مکان مکالمه توسط مشترکین به منظور استفاده بهینه از اعتبار سیم‌کارت را از ویژگی‌های آن عنوان کرد.
صمدی با اشاره به فعال‌سازی رایگان این سرویس از طریق کد دستوری #۱*۱۳۵*، امکان محلی‌سازی تعرفه بر خلاف تعرفه‌های ملی رقبا، امکان ارایه پیشنهاد تعرفه شخصی براساس ظرفیت شبکه و خدمتی جذاب برای مشترکین پرمصرف با ارائه تعرفه‌های تخفیفی در مکالمات داخل شبکه را از مزایای آن عنوان کرد و گفت: درحال حاضر بیش از ۴۰ درصد مشترکین اعتباری ایرانسل عضو این سرویس هستند و بیش از۳۹۰ میلیارد ریال تخفیف روی آن ارایه شده است.
بسته ترکیبی من
او با اشاره به ارایه سرویس بسته ترکیبی من گفت: مشترکین اعتباری ایرانسل می‌توانند باتوجه به میزان مصرف خود یک بسته ترکیبی شامل دقایق مکالمه ایرانسلی، تعداد پیامک فارسی ایرانسلی و ترافیک اینترنت همراه بسازند.
صمدی افزود: در این سرویس مشترکین می‌توانند با درنظر گرفتن حجم مصرف دلخواه خود، میزان هر یک از موارد ذکر شده را در سیستم مربوط مشخص کنند و نسبت به ایجاد بسته اقدام کنند. قیمت بسته ایجاد شده دقیقا منطبق با میزان مصرف برآورد شده از سوی مشترکین است و تا سقف ۹۴ درصد تخفیف دارد.
کتابخوان ایرانسل
مدیرکل بازاریابی ایرانسل برنامه کتابخوان ایرانسل را از سرویس‌های جذاب این اپراتور عنوان کرد و گفت: این برنامه کاربردی به مشترکین امکان خواهد داد به صدها عنوان کتاب متنی و صوتی در حوزه‌های متنوع از قبیل مذهبی، سلامت، روانشناسی، اخلاق، ورزش، داستان و… دسترسی داشته و لذت شنیدن و خواندن کتاب‌ها با تلفن همراه را تجربه کنند.
او افزود: خرید کتاب به صورت مستقیم با استفاده از حساب تلفن همراه و پرداخت اینترنتی، اولین برنامه کتابخوان ایرانی با امکانات چند رسانه‌ای، علامت‌گذاری و دسترسی مخاطب به طیف متنوعی از محتواهای صوتی از جمله امکانات آن است که دسترسی به آن از طریق نشانی ketabkhan.irancell.ir ممکن است.
نسخه جدید چارسو؛ فروشگاه برنامه‌های کاربردی تلفن همراه
صمدی، نسخه جدید چارسو را فروشگاهی برای ارایه برنامه‌های کاربردی تلفن همراه هوشمند توصیف کرد و گفت: در این فروشگاه محصولات متنوعی شامل انواع برنامه‌های کاربردی، بازی و سرگرمی و غیره قرار دارد که بسیاری از این برنامه‌ها توسط برنامه‌نویسان داخلی تولید شده‌اند.
او افزود: پشتیبانی از سیستم‌‌های عامل جدید، شارژ درون برنامه‌ای، سهولت در پرداخت هزینه خرید محصولات از طریق اعتبار سیم‌کارت، پورتال اختصاصی برای ارسال برنامه‌ها، پیگیری مراحل تایید و گزارش‌گیری، به روزرسانی خودکار و آسان برنامه‌های کاربردی تلفن همراه، دسترسی به محصولات از طریق وب و فروشگاه قابل نصب روی تلفن همراه از امکانات این برنامه است و مشترکین می‌توانند این برنامه کاربردی را از طریق لینک charsoo.irancell.ir دریافت کنند.
ریتم؛ مجموعه محتواهای صوتی
صمدی، سرویس صدای ایرانسل را یکی دیگر از خدمات ایرانسل عنوان کرد که به کمک آن مشترکین می‌توانند به سادگی به مجموعه متنوعی از آرشیوهای صوتی دسترسی داشته باشند و به آنها گوش دهند. برای این کار باید با استفاده از شماره سیم‌کارت اعتباری و رمز ورود کنترل حساب اینترنتی (e-care) خود وارد برنامه شده و پس از انتخاب فایل صوتی موردنظر، به صورت آنلاین آن را خریده و دانلود کنند.
به گفته او، امکانات این سرویس شامل دسترسی سریع به محتواهای صوتی با کیفیت بالا در کمترین زمان، امکان خرید محتوای صوتی به صورت مستقیم با استفاده از حساب تلفن همراه، حفظ حقوق معنوی صاحبان اثر و امکان دسترسی مخاطب به طیف متنوعی از محتواهای صوتی هستند و از آدرس ritm.irancell.ir قابل دسترس است.
زوم؛ مجموعه محتواهای ویدئویی
صمدی، زوم را سرویس تصویر ایرانسل معرفی کرد که به وسیله آن مشترکین قادر خواهند بود به شبکه‌های تلویزیونی ملی روی تلفن همراه خود دسترسی داشته و همچنین انواع محتواهای تصویری اعم از فیلم، سریال، مستند و غیره را از طریق این برنامه مشاهده کنند.
او افزد: دسترسی سریع به محتواهای تصویری با کیفیت بالا در کمترین زمان، دسترسی به برنامه یک هفته گذشته شبکه‌های ملی براساس جدول پخش برنامه‌ها و امکان خرید محتوای تصویری به صورت مستقیم با استفاده از حساب ایرانسل از امکانات این سرویس به شمار می‌رود و امکان دسترسی مخاطب به طیف متنوعی از محتواهای تصویری فراهم شده است که به زودی در دسترس آنها خواهد بود.
بازیک؛ سرگرمی به سبک ایرانسل
صمدی، بازیک را برنامه کاربردی اندرویدی جدید ایرانسل برای دوستداران بازی‌های موبایلی ذکر کرد که در این برنامه کاربردی، مجموعه گسترده‌ای از انواع بازی‌ها در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
او افزود: مشترکین ایرانسل می‌توانند از میان موارد موجود، بازی‌های رایگان یا دارای هزینه را انتخاب کنند و از طریق اعتبار سیم‌کارت خود، اقدام به پرداخت هزینه برای بازی‌های پولی کرده یا پرداخت درون برنامه‌ای انجام دهند.
مدیرکل بازاریابی ایرانسل، امکانات این برنامه اندرویدی را پورتال اختصاصی برای خرید و دریافت بازی‌ها، پیگیری مراحل خرید و گزارش‌گیری، شارژ درون برنامه‌ای، سهولت در پرداخت هزینه خرید بازی‌های موبایلی از طریق اعتبار سیم‌کارت و به روزرسانی خودکار و آسان بازی‌های تلفن همراه، دسترسی به بازی‌های موبایلی از طریق پورتال قابل نصب روی گوشی‌های اندرویدی عنوان کرد که مشترکین می‌توانند این برنامه کاربردی را به زودی از طریق وبسایت ایرانسل به آدرس Irancell.ir/Bazik دریافت کنند.
پیام‌رسان بیسفون
او ضمن معرفی پیام‌رسان اینترنتی بیسفون، آن را یک برنامه ارتباطی بومی برای تلفن‌های همراه هوشمند عنوان کرد که ضمن استفاده ساده از بیسفون و طراحی بهینه آن با تاکید بر استفاده روزانه، ایجاد گروه دوستان، خانواده، کار و …، امکان ارسال فایل‌های تصویری و صوتی، برقراری تماس با کاربران دارای نرم‌افزار و حتی کاربران فاقد نرم‌افزار، امکان تماس داخل کشور و خارج از کشور، امکان ارسال پیام به صورت گروهی و انبوه، امکان اشتراک‌گذاری مکان، امکان دریافت و ارسال صورتک‌های بومی، سهولت در پرداخت و امکان درآمدزایی، قابلیت تشخیص خودکار دوستان و آشنایان دارای بیسفون و … از جمله امکانات آن است.
به گفته صمدی، مشترکین ایرانسل می‌توانند این برنامه کاربردی را از طریق فروشگاه بازار برای گوشی‌های اندروید و ITunes برای IOS دریافت کنند.
نشان؛ اطلاعات شهری به سبک ایرانسل
مدیرکل بازاریابی ایرانسل گفت: با استفاده از برنامه کاربردی نشان ایرانسل، کاربران می‌توانند به سادگی موقعیت مکانی مراکز خدمات گوناگون، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، مساجد، جایگاه‌های سوخت و پارکینگ‌های محدوده اطراف خود را مشاهده کرده و بهترین مسیر برای رسیدن به مکان‌های مختلف را بیابند.
او افزود: همچنین کاربر قادر خواهد بود تمامی تخفیف‌هایی که توسط رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مراکز خرید در سطح شهر ارایه می‌شود را مشاهده کرده، به دوستان خود پیشنهاد داده و نیز درمورد مکان‌هایی که تجربه استفاده از آنها را داشته‌اند، نظرات خود را بیان کنند.
صمدی درمورد امکانات این برنامه اظهار داشت: جستجوی مکانی خاص به همراه قابلیت جستجوی تخفیف‌های درحال ارایه در سطح شهر، به روز رسانی مکانی خاص روی نقشه، مسیریابی از مبدا به مقصد، یافتن مکان‌های دیدنی سطح شهر و امکان ایجاد پروفایل و نوشتن نظرات در مورد مکان‌های موجود توسط کاربران از ویژگی‌های آن است و مشترکین می‌توانند به زودی این برنامه کاربردی را از طریق وب‌سایت ایرانسل دریافت کنند.
آموزش همراه
او ضن معرفی سرویس برنامه کاربردی آموزش همراه ایرانسل، از دسترسی به محتواهای آموزشی متنوع و تعاملی در هر زمان و مکان با هر سطح دانشی از طریق آن خبر داد و گفت: قابلیت انتخاب دوره آموزشی دلخواه، قابلیت تعامل استاد و فراگیر دوره آموزشی، دسترسی آسان به محتوای متنوع آموزشی و درسی، کاهش هزینه‌های آموزشی، یادگیری همزمان چندین محتوای آموزشی و صرفه‌جویی در زمان از ویژگی‌های آن است و مشترکین می‌توانند به زودی این برنامه کاربردی را از طریق وب‌سایت ایرانسل دریافت کنند.
سلامت همراه
صمدی گفت: ایرانسل به منظور افزایش آگاهی سلامت عمومی جامعه و همچنین سرعت بخشیدن در امور پزشکی اقدام به راه‌اندازی سرویس‌های متنوعی در حوزه سلامت بر بستر تلفن‌های همراه کرده است که سرویس‌های مراقبت‌های پزشکی، سلامت فردی و بهداشت روان، برنامه کاربردی جهت آزمایشات اولیه، نبض، قند خون، دسترسی سریع به پزشک شخصی و داروهای موردنیاز بیمار و سهولت در پرداخت هزینه خرید سرویس ها از طریق اعتبار سیم‌کارت از ویژگی‌های آن است و مشترکین می‌توانند این برنامه کاربردی را از طریق وب‌سایت ایرانسل به زودی دریافت کنند.
تبلیغ همراه
به گفته مدیرکل بازاریابی ایرانسل، سرویس تبلیغات روی بستر تلفن همراه این امکان را برای مشتریان تجاری فراهم می‌آورد تا روی کانال‌های موجود مانند «پیام اطلاع‌رسانی تماس از دست رفته»، «پیام اطلاع ‌رسانی از هزینه تماس» و «پیام با من تماس بگیر» پیغام‌های تبلیغاتی خود را به مشترکین ایرانسل برسانند.
او، پاسخ فوری، مشاهده سریع توسط کاربر، سهولت استفاده، بازاریابی مستقیم، برقراری ارتباط مستقیم بستر تبلیغاتی موبایل با کاربران، پیگیری پاسخ کاربر و درک بهتر و تحلیل راحت‌تر رفتار کاربران از مزایای آن است.
بیمه همراه
صمدی از عرصه سرویس بیمه همراه ایرانسل خبر داد و گفت: مشترکین ایرانسل با شماره‌گیری کد دستوری مربوط و انتخاب بیمه مورد نظر می‌توانند اقدام به پرداخت حق بیمه و خرید بیمه‌نامه کنند.
او افزود: در این طرح، مشترکین ایرانسل قادر به خرید بیمه‌های خرد با مدت اعتبار یک ماه خواهند بود و حق بیمه از طریق کارت بانکی و داشتن رمز دوم پرداخت خواهد شد.
به گفته صمدی، بیمه‌های خرد ویژه حوادث طراحی شده برای مشترکین ایرانسل، تخفیف قابل توجه نسبت به قیمت‌های بازار، سهولت خریداری بیمه‌نامه به علت بسترهای فراهم شده توسط اپراتور و دسترسی به بیمه همراه از طریق کد دستوری #۹۹۹* از امکانات آن به شمار می‌رود.
پیام پیشواز متنی
او با اشاره به اینکه با استفاده از سرویس پیشواز متنی ایرانسل مشترکین سیم‌کارت اعتباری می‌ توانند یک پیام متنی برای خود تنظیم کنند، گفت: در این صورت در تمامی تماس‌ها، پیام متنی تهیه شده به صورت یک پیام فلش روی نمایشگر گوشی تماس گیرنده نمایش داده می‌شود.
صمدی افزود: امکان تنظیم پیام‌های متنی گوناگون برای مخاطبان متفاوت و به مناسبت‌های مختلف، همچنین مشترکین می‌توانند در مواقعی که در خارج از کشور به سر‌ می‌برند با تنظیم پیام و نمایش آن برای مخاطبان خود تا حدی زیادی هزینه ارسال پیامک بین‌المللی را کاهش دهند.
به گفته او، امکان تغییر پیام پیشواز به دفعات و امکان زمان‌بندی پیام‌های متنی طی ساعات مختلف یک روز از ویژگی‌های آن است و برای استفاده از سرویس کاربر می‌تواند عبارت OZV را به ۸۵۸۵ پیامک کند.
سامانه جامع تاکسیرانی
صمدی، سامانه جامع تاکسیرانی را از خدمات جدید ایرانسل عنوان کرد و گفت: در این سامانه با استفاده از زیرسیستم قرار داده شده در تاکسی، دستگاه کارت‌خوان و کارت‌خوان شهروندی، مسافت مسافران مشخص و هزینه تاکسی پرداخت می‌شود.
او با اشاره به اینکه قابلیت‌های دیگری از جمله درخواست مرخصی و ماموریت از طرف راننده و تایید آن از طرف مدیریت سامانه وجود دارد، افزود: این سیستم با استفاده از سیم‌کارت‌های انتقال داده و ۳G برای ارسال اطلاعات از تاکسی به سیستم مدیریت شهری تاکسیرانی و بالعکس فعالیت می‌کند و اکنون در اصفهان و مشهد درحال اجرا است.
سامانه جامع ثبت ماموریت
مدیرکل بازاریابی ایرانسل، سامانه جامع ثبت ماموریت را از دیگر خدمات این اپراتور عنوان کرد و گفت: در این سیستم مدیریت سامانه مرکزی از طریق پورتال خود قادر به ثبت ماموریت جدید، دیدن وضعیت هر یک از ماموران و فاصله آنها از مکان حادثه، ارسال ماموریت به تبلت مامور از طریق سیم‌کارت، ارسال جزییات و آدرس محل حادثه به تبلت مامور است.
او افزود: همچنین مامور در هنگام اتمام هر یک از مراحل قبول ماموریت، رسیدن به محل حادثه، اتمام ماموریت و… می‌تواند وضعیت خود را برای مدیریت سامانه ارسال کند.
سامانه تعاملی ارسال پیام
صمدی از راه‌اندازی سامانه تعاملی ارسال پیام خبر داد و گفت: این سامانه اکنون راه‌اندازی و تجاری‌سازی شده و دارای مزیت رقابتی ارسال به گروه‌های هدف است.
او افزود: درحال حاضر حدود یک هزار پایگاه داده به این سیستم افزوده شده است که براساس منطقه، مشاغل، سن، جنسیت، میزان مصرف، دریافت‌کنندگان پیام تصویری و… است.
صمدی گفت: به منظور تسهیل فروش این محصول، پایگاه‌های داده جدیدی که مشتریان درخواست دارند ایجاد و به سیستم افزوده می‌شود و ویژگی‌های جدیدی نیز به درخواست مشتریان و با بررسی تیم‌های داخلی سازمان درحال اضافه شدن به سیستم است از جمله استفاده از پایگاه‌های داده با استفاده از وب سرویس، ارسال از گوشی برای گروه و… است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.