تلفن همراه

گوشی

October 28, 2014
18:34 سه شنبه، 6ام آبانماه 1393
کد خبر: 65116

اخبار ضد و نقیضی از نوکیا

در حالی که به ماه های پایانی سال میلادی نزدیک می شویم و برندهای مشهوری مانند سامسونگ و اپل به عرضه برترین محصولات خود می پردازند، بلک بری و نوکیا اخبار متفاوت و عجیبی را منتشر کرده اند.
به گزارش خبرگزاری مهر، دو کمپانی نوکیا و بلک بری با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، روزهای خوشی را سپری نمی کنند و اخبار متفاوتی از این دو کمپانی منتشر شده است.
 
نوکیا به مایکروسافت واگذار شد یا نه؟!
 
نوکیا، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین کمپانی هایی است که به تولید محصولات فناوری شناخته می شود اما در ماه های اخیر اخبار نه چندان مطلوبی در رابطه با این کمپانی منتشر شد و در روزهای گذشته خبر واگذاری رسمی نوکیا به مایکروسافت اعلام شد.
 
فعالیت برند نوکیا به پایان رسید و از این پس محصولات فناوری این شرکت با برند مایکروسافت تولید و روانه بازار فناوری می شوند. بنا به گزارشات منتشر شده، این قرار داد به مبلغی در حدود 7 میلیارد دلار اعلام شده است.
 
نوکیا در رقابت با شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ موفق نبوده و نتوانست به عرضه گوشی، تبلت و لپ تاپ هایی بپردازد که بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند؛ در نتیجه فروش این شرکت با کاهش چشمگیری مواجه شد و مقامات این کمپانی ترجیح دادند تا این کمپانی را واگذار کنند.
 
این اخبار در حالی در روزهای گذشته منتشر شد که امروز خبر متفاوتی از سوی شرکت نوکیا اعلام گردید. علی رغم اینکه قرار بود گوشی های جدید با عنوان "مایکروسافت موبایل" تولید و روانه بازار شوند اما نوکیا بازهم زمزمه هایی از ارائه محصولاتش با نام "نوکیا" را منتشر کرده است.
 
شرکت مایکروسافت اعلام کرده بود که باز هم سهام و فروش محصولات نوکیا را به روزهای اوج خود بازمی گرداند تا بتواند در دنیای رقابت با سامسونگ، اپل و سایر برندهای فناوری به مبارزه برخیزد اما پس از فروش این شرکت، نوکیا چگونه می تواند به عرضه محصولات جدیدی با برند نوکیا بپردازد؟ البته کارشناسان حوزه آی تی معتقدند انتشار چنین خبری دور از انتظار نیست زیرا نوکیا برند شناخته شده و مشهوری است و مقامات مایکروسافت به خوبی می توانند از نام این برند برای فروش یا تعالی خود بهره ببرند.
 
محصولی که عرضه نشده، تغییر کرد!
 
اخبار جدیدی از کمپانی بلک بری به گوش می رسد که این کمپانی، محصولاتی را که با استقبال طرفدارانش مواجه شده بود را با تغییراتی دوباره عرضه خواهد کرد. اما کمپانی بلک بری خبر دیگری از ارائه محصول جدیدی با عنوان  Design P’9982 با طراحی ویژه  Porsche را اعلام کرده بود اما باز هم اخبار دیگری مبنی بر تغییر این تلفن همراه روی این سایت قرار گرفته که تعجب طرفداران بلک بری را برانگیخت.
 
بلک بری اعلام کرده با توجه به کاهش فروش محصولات اخیر این کمپانی ترجیح داده تا تغییرات جدیدی را در ساخت تلفن های همراه خود اعمال کند تا بتواند نگاه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند و احتمال تغییرات دیگر هم وجود دارد!
 
اکنون منتقدان علیه مقامات بلک بری تاخته اند و معتقدند بهتر نبود این کمپانی به تکمیل محصول خود می پرداخت و سپس آن را معرفی می کرد، نه اینکه هر روز یک خبر جدید را اعلام کند!
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.