اپراتورها

تلفن همراه

October 30, 2014
18:44 پنجشنبه، 8ام آبانماه 1393
کد خبر: 65123

مدیرعامل همراه اول: سرطانزایی آنتن های تلفن همراه تایید نشده است

مدیرعامل شرکت همراه اول، گزارش های سازمان جهانی بهداشت را مرجع اصلی سلامت خواند و گفت: تاکنون گزارش تایید شده ای در خصوص سرطانزایی و زیان آنتن های تلفن همراه از سوی این نهاد معتبر منتشر نشده است.
 
 
'وحید صدوقی' شامگاه سه شنبه در حاشیه نشست راهبردی برنامه های شرکت ارتباطات سیار استان های اصفهان، کرمان، یزد و چهارمحال وبختیاری که در شهرکرد برگزار شد به خبرنگار ایرنا افزود: درست است که دکل های مخابراتی و تلفن همراه ارتفاع زیادی دارند ولی خود آنتن ها و تجهیزات 'بی تی اس' 20 وات توان ارسال می کند در حالی که تلفن همراه دو وات توان ارسال می کند.
 
وی با بیان اینکه شبکه تلفن همراه هوشمند است، اظهار کرد: هرچه فاصله تلفن همراه با آنتن کمتر باشد، هم گوشی و هم 'بی تی اس' توان کمتری ارسال می کند.
 
صدوقی، به مشترکان تلفن همراه توصیه کرد در اماکنی که قدرت آنتن دهی تلفن همراه ضعیف است، حتی الامکان از برقراری تماس خودداری کنند، زیرا در این اماکن، تلفن های همراه توان بیشری به دکل ارسال کرده و چون گوشی تلفن نزدیک گوش گرفته می شود، امکان دارد آسیب زایی بیشتری داشته باشد.
 
مدیرعامل شرکت همراه اول افزود: یک آزمایشگاه بررسی تشعشعات امواج الکترومغناطیس بر بدن انسان نیز از شش سال گذشته با 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری در دانشگاه علم و صنعت تاسیس شده که تاکنون دو بار در 70 میدان تهران، چگالی امواج تلفن همراه و رادیو و تلویزیون را اندازه گیری کرده است.
 
وی ادامه داد: براساس نتایج این تحقیق، چگالی امواج تلفن همراه کمتر از چگالی امواج رادیو و تلویزیون است.
 
صدوقی همچنین با بیان پوشش 96.5 درصدی نسل دوم تلفن همراه، 100 درصدی این شبکه در شهرها، بیش از 70 هزار کیلومتر از جاده ها و 46 هزار روستای کشور، ادامه داد: برای ارتقای خدمات، شبکه نسل سوم و چهارم تلفن همراه در بیش از 35 شهر راه اندازی شده و یک هزار و 800 سایت نسل 3 و 4 در این شهرها نصب شده است.
 
مدیرعامل همراه اول گفت: این پوشش با راه اندازی پنج هزار سایت تا پایان سال جاری در شهرهای بزرگ و مراکز استان های کشور راه اندازی می شود.
 
به گزارش ایرنا، این نشست با حضور مدیران عامل شرکت های مخابرات و همراه اول استان های اصفهان، کرمان، یزد و چهارمحال وبختیاری در هتل پارسیان شهرکرد برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.