سیستم‌عامل

گوشی

October 30, 2014
19:46 پنجشنبه، 8ام آبانماه 1393
کد خبر: 65133

نقاط قوت آبنبات‌های اندرویدی

نسخه جدید اندروید یعنی همان اندروید 5.0 با نام اندروید آبنبات چوبی (لولی‌پوپ) وارد بازار شده و مدل‌های مختلف تلفن همراه، از چهار سری آخر نکسوس تا مدل‌هایی از سامسونگ، ال جی و اچ تی سی قول داده‌اند موبایلهایشان را با این این نرم‌افزار به روز کنند. اما تفاوت اندروید آبنباتی با اندورید نسخه قدیمی‌تر یا کیت کت، چیست؟
 
زیبایی ظاهری و طراحی جدید آخرین نسخه سیستم عامل اندروید مهمترین نکته‌ای است که کاربر این سیستم عامل به آن برخورد می‌کند و یکی از بزرگترین ضعف‌های سیستم عامل اندروید که در تمامی نسخه‌های آن به چشم می‌خورد، ضعف در زبان طراحی آن بود که هرگز تغییر نمی‌کرد و اندروید امیدوار است که با ایجاد تغییرات ظاهری در «لولی پوپ» این ضعف را برطرف کند.
 
منظور از زیبایی ظاهری در طراحی آبنبات چوبی این است که اگرچه هر دو نسخه آبنبات چوبی و کیت کت دارای طراحی مسطح و سه بعدی هستند اما نسخه جدیدتر تنها به تغییرات دیداری در طراحی توجه نکرده است بلکه دارای امکانات صوتی از جمله دریافت دستورات صوتی است که کاربر به دستگاه می‌دهد. امکان استفاده از فرمان صوتی در نسخه جدید اندورید حتی زمانی که صفحه تلفن همراه خاموش باشد نیز کار می کند.
 
علاوه بر آن در نسخه «لولی پوپ» شما می توانید تنها با برداشتن موبایل و بدون آنکه قفل صفحه را باز کنید، از تمامی نوتیفیکیشن‌ها، اخطارهای اپلیکیشن و تماسها باخبر شوید و حتی می توانید به تماسها و پیامهایتان از روی همان صفحه قفل شده پاسخ دهید.
 
«ایکونومیک تایمز» با مقایسه دو نسخه اندروید آبنبات چوبی و کیت کت می‌نویسد: همچنین شیوه‌ای که تمام اخطارها و نوتیفیکیشن‌ها نیز نشان داده می‌شود نیز تغییر کرده است؛ درحالیکه کاربر داخل هر برنامه دیگری است سیستم عامل پیامک و یا هرگونه اخطار دیگری را در بالای صفحه به نشان می دهد بدون اینکه اختلالی در اجرای برنامه‌ای که باز است ایجاد کند.
 
بنابراین شما می‌توانید یک تماس را رد کنید یا یک پیامک را بخوانید بدون اینکه مجبور باشید از بازی یا هر برنامه دیگری که باز است خارج شوید.
 
اندروید آبنباتی به یک حالت «عدم ایجاد مزاحمت» یا مزاحم نشوید نیز مجهز است که این حالت در نسخه‌های سیستم عامل اپل نیز وجود دارد. این حالتی است که سایر نسخه‌های سیستم عامل اندروید از آن بی بهره بود. علاوه بر تمام این ویژگیها اپل ادعا می کند که نسخه جدید اندروید از نظر برقراری ارتباطات بلوتوثی و WiFi نیز عملکرد قوی‌تری دارد.
 
اندروید آبنبات چوبی از نظر امکانات امنیتی نیز پیشرفتهایی داشته است، مانند امکان تنظیم حالت «امنیت جغرافیایی» و تعیین نقاط امن برای تلفن همراه که در آن مناطق موبایل برای باز شدن نیازی به زدن رمز ندارد.
 
موبایل‌هایی که به این نسخه از اندروید مجهزند حافظه داخلی بالاتری نسبت به موبایل‌های اندروید کیت‌کت یا سایر سیستم‌های عامل دارند. همچنین گوگل ادعا می کند که «لولی پوپ» برنامه‌ها را به صورت موثرتر و سریع‌تری پردازش می کند.
 
نسخه جدید اندروید یعنی اندروید آبنبات چوبی یا اندروید 5.0 از اواخر اکتبر و اوایل نوامبر روی تلفن‌های همراهی که آن را پشتیبانی می کنند نصب خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.