اپراتورها

تلفن همراه

October 30, 2014
20:05 پنجشنبه، 8ام آبانماه 1393
کد خبر: 65141

انتقاد شدید از اپراتور آمریکایی به علت بمباران تبلیغاتی کاربران

sms.jpg

اپراتور آمریکایی وریزون به علت بی‌توجهی به حریم شخصی کاربران و ارسال انبوه آگهی‌های تبلیغاتی برای مشترکان به شدت مورد حمله قرار گرفته است.
 
به گزارش فارس به نقل از ای ویک، این اپراتور مخابراتی می‌گوید هویت مخاطبان این آگهی‌ها را با شرکت‌های تبلیغاتی به اشتراک نگذارده است ولی شهروندان نسبت به درستی این ادعاها خوشبین نیستند.
 
وریزون از دو سال قبل برای مشخص شدن محتوای تبلیغاتی ارسال شده برای تک تک کاربران برخی تغییرات فنی را در سیستم خود به وجود آورده و کاربران نمی‌دانند این تغییرات منجر به نقض حریم شخصی آنها شده است یا خیر. کارشناسان می گویند این تغییرات به وب سرورهای وریزون امکان می‌دهد تا برای هر کاربر نمایه‌های خاصی ایجاد کنند اما وریزون می‌گوید اطلاعاتی که از این طریق جمع آوری می‌شود برای شناسایی هویت کاربران قابل استفاده نیست.
 
با توجه به افشاگری‌های ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در مورد دسترسی جاسوسان و ماموران اطلاعاتی کاخ سفید به همه داده‌های مشترکان اپراتورهای تلفن همراه و از جمله وریزون این نگرانی وجود دارد که ارسال تبلیغات بر روی گوشی‌های همراه در واقع ترفندی به منظور نقض حریم شخصی افراد باشد. متخصصان امنیتی هشدار می‌دهند که برخی شرکت های فناوری بعد از این افشاگری‌ها برای سرقت اطلاعات از کاربران به شیوه‌های مخفی‌تر و پیچیده‌تری روی آورده‌اند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.