اپراتورها

تلفن همراه

November 2, 2014
17:06 یکشنبه، 11ام آبانماه 1393
کد خبر: 65169

ثبت‌نام و فعال‌سازی سیمکارتهای همراه اول 10 روز است غیر ممکن شده!

آی تی رسان: طبق گزارش‌های رسیده از مراکز امور مشترکین همراه اول در سطح شهر، سیستم‌های ارتباطی از پنجشنبه دو هفته پیش تا کنون قطع بوده و آن‌ها قادر به انجام هیچ یک از امور مشترکین نیستند! بدین منظور و برای اطمینان از چنین امری، وارد یکی از امور مشترکین همراه اول، واقع در خیابان فاطمی شدیم و مسئول مربوطه ضمن تایید مطلب فوق گفت: حتی سیستم مرکزی همراه اول در ونک نیز قطع است! سوال فوق را از مرکز دیگری نیز جویا شدیم. اپراتور مربوطه ضمن صحه گذاشتن بر این قطعی گفت: قادر به انجام هیچ کاری همچون فعال سازی سیم‌کارت، انتقال سند، صدور قبض و… نیستیم! این مشکل در حدود ۱۰ روزی است که پابرجاست!

پس از آن با سامانه 9990 همراه اول، جهت دلیل این قطعی تماس گرفتیم که پس از دقایق طولانی انتظار برای وصل شدن با یکی از کارشناسان، موفق نشده و تنها به شنیدن صدای اپراتور جهت گذاشتن پیغام صوتی اکتفا کردیم!
 
در گام بعدی، به مرکز تماس شرکت ارتباطات سیار ایران زنگ زدیم که سرانجام موفق به صحبت شدیم! اپراتور مربوطه ضمن تایید قطعی، دلیل آن را به روز رسانی بیان کرد! وی درباره زمان متصل شدن نیز ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: نمی‌دانم!
 
حال سوالی که در این بین مطرح است، زمان بسیار طولانی در این قطعی سیستم مشترکین است. 10 روز زمان کمی نیست که بتوان به سادگی از کنارش گذشت! شاید در طی این مدت، بسیاری از افراد کار فوری داشته باشند و قطع بودن سیستم بزرگ‌ترین اپراتور کشور در طی چنین مدت زمانی، توجیه منطقی ندارد! ضمن اینکه هیچ زمان دقیقی برای اتصال مجدد مطرح نشده و بسیاری در این بین بلاتکلیف خواهند ماند که برای یک به روز رسانی، چرا تا این حد بایستی معطل شوند!
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.