رگولاتوری

November 4, 2014
21:56 سه شنبه، 13ام آبانماه 1393
کد خبر: 65213

ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس از سازمان فناوری اطلاعات براساس عملکرد دولت دهم!

مرکز پژوهش‌های مجلس با بررسی عملکرد سازمان فناوری اطلاعات ایران در دولت دهم و تا تاریخ ۲۴ شهریور ماه سال ۹۲ پروژه‌های مهم و کلیدی در دستور کار این سازمان را نیمه‌تمام توصیف کرد.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، درحالی که تا پایان برنامه پنجم توسعه فرصتی باقی نمانده است، پروژه‌های برعهده این سازمان به صورت نیمه‌تمام به سر می‌برند.
 
در این گزارش، عملکرد سازمان فناوری اطلاعات ایران، با استناد به گزارش عملکردش از آغاز فعالیت تا پایان دولت دهم، تهیه و ارسال شده از سوی این سازمان به مرکز پژوهش‌های مجلس به تاریخ ۲۴ شهریور ماه سال ۹۲ در مقایسه با تکالیف تعیین شده در اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات، احکام مرتبط در ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه ارزیابی شده است.
 
سازمان فناوری اطلاعات ایران تا پایان دولت دهم، اقدامات مناسبی در زمینه‌های تدوین سند راهبردی سازمان فناوری اطلاعات ایران در برنامه پنجم توسعه، راه‌اندازی و بهره برداری از سامانه سنجش سرعت اینترنت، سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت، سازمانه مدیریت نشانه‌های عددی اینترنت کشور، سامانه نظام مدیریت امنیت اطلاعات، مرکز متما، مرکز ماهر و مرکز ملی توسعه و بکارگیری نرم‌افزارهای متن باز حضور و عضویت فعال در مجامع و اتحادهیه‌های تخصصی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، تدوین نظام پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارایه مشاوره در زمینه توسعه فناوری اطلاعات کشور که باید برای اجرایی شدن و بهره‌برداری کامل از این اقدامات تلاش بیشتری انجام گیرد.
 
سازمان فناوری اطلاعات ایران متولی اجرایی شدن تکالیف ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم و راه‌اندازی پروژه‌های ملی فناوری اطلاعات از قبیل موتور جستجوی ملی، پست الکترونیک ملی، سیستم عامل ملی، کارت هوشمند ملی، شبکه علمی کشور و درگاه ملی خدمات الکترونیکی است. این درحالی است که تا پایان برنامه پنجم توسعه فرصتی باقی نمانده است و این پروژه‌ها به صورت نیمه‌تمام به سر می‌برند.
لازم به ذکر است که این سازمان در گزارش ارسالی عملکردش به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، پاسخ شفافی از جزئیات و آخرین وضعیت پروژه‌های ملی فناوری اطلاعات و تکالیف ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه در اختیار این مرکز قرار نداده است.انتظار می‌رود سازمان فناوری اطلاعات ایران در دولت یازدهم به عنوان دستگاه حاکمیتی و مرجع اصلی مدیریت توسعه فناوری اطلاعات در کشور و حسب تکالیف و وظایف قانونی خود در حوزه فناوری اطلاعات در فرصت باقی مانده تا پایان برنامه پنجم توسعه، نسبت به نظارت و اجرای تمامی پروژه‌های کلان فناوری اطلاعات و همچنین تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه با شتاب بیشتر و مناسب‌تری حرکت کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.