اپلیکیشن

تلفن همراه

November 7, 2014
17:59 جمعه، 16ام آبانماه 1393
کد خبر: 65295

عرضه اپلیکیشنی برای جلوگیری از ارسال پیامک در هنگام رانندگی توسط AT&T

با توجه به اصرار بسیاری از رانندگان در آمریکا به ارسال پیامک در حین رانندگی که موجب تصادفات مرگبار شده، یک شرکت مخابراتی برنامه ای را برای حل این مشکل عرضه کرده است.
 
به نقل از ای ویک، برنامه یاد شده که توسط AT&T  عرضه شده درایومود نام دارد که در صورت رانندگی فرد با سرعتی بیش از 25 کیلومتر در ساعت مانع از تبادل پیامک توسط وی می‌شود. البته این برنامه به محض توقف خودرو دوباره سرویس پیامک گوشی را فعال کرده و پیام های دریافتی را در دسترس قرار می دهد.
 
نسخه عرضه شده برای کاربران آیفون قابل استفاده است و شرکت مخابراتی AT&T  قبلا نسخه سازگار با آندروید برنامه یاد شده را در دسترس علاقمندان قرار داده بود.
 
طراحی و عرضه این برنامه پس از انتشار نتایج مطالعاتی توسط این شرکت مخابراتی صورت گرفته بود که نشان می داد بسیاری از رانندگان علیرغم اطلاع از خطرات ارسال پیامک در حین رانندگی باز هم ارسال دارند در پشت فرمان هم پیامک بزنند و هم پیامک های دریافتی را مطالعه کنند.
 
این برنامه پس از توقف خودرو و نمایش دادن پیامک های دریافتی فرستنده انها را هم از تحویل دادن پیامک ها مطلع می سازد. اگر هم کاربری برنامه یاد شده را خاموش کند پیامکی برای والدین وی فرستاده می شود تا آنها از این امر مطلع شوند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.