اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

November 9, 2014
17:22 یکشنبه، 18ام آبانماه 1393
کد خبر: 65339

رگولاتوری: قیمت پهنای باند اینترنت برای همه اپراتورها کم شد

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: با ابلاغ مصوبه ۲۰۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورهای ارائه‌کننده خدمات دسترسی اینترنت و اینترنت پرسرعت مخصوصاً شرکتهای ندا مجاز نیستند قیمت خدمات خود به کاربران را افزایش دهند.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، غلامرضا داداش‌زاده افزود: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه شماره ۲۰۰ را با توجه به بازخوردهای حاصل از اجرای مصوبه ۱۸۱ و به منظور بهره‌مندی تمام اپراتورها و کاربران از کاهش قیمت پهنای باند تصویب و از اول آبان ماه به دارندگان پروانه ابلاغ کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه تغییر اصلی مصوبه، یکسان‌سازی قیمت پهنای باند اینترنت برای تمامی اپراتورهای حوزه ICT است، تصریح کرد: سایر مفاد مصوبه ۱۸۱ بدون تغییر بوده و تمامی اپراتورهای ارائه‌کننده پهنای باند اینترنت ملزم به اجرای مفاد این مصوبه و رعایت تعرفه‌های پیش‌بینی شده در آن هستند.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اظهار کرد: هرگونه افزایش قیمت از سوی اپراتورها تخلف و گرانفروشی محسوب شده و در قالب نظارت‌های رگولاتوری و کمیته‌های طرح پایش با اپراتورهای متخلف برخورد می‌شود.
 
پیش از این کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه شماره ۱۸۱ کاهش قیمت پهنای باند را تنها برای ارائه‌دهندگان سرویس ADSL تصویب کرده بود که با بازنگری در این مصوبه تعرفه پهنای باند اینترنت برای تمامی خدمات و کاربردها و بهره‌برداران در قالب جدول زیر تعیین شده است:
 

سرعت (بیت بر ثانیه)

اینترنت

تعرفه (ریال)

۶۴ کیلو

۱ برابر ۶۴ کیلو

۶۵۱،۰۰۰

۱۲۸ کیلو

۲ برابر ۶۴ کیلو

۱،۳۰۲،۰۰۰

۲۵۶ کیلو

۳ برابر ۶۴ کیلو

۱،۹۵۳،۰۰۰

۵۱۲ کیلو

۵ برابر ۶۴ کیلو

۳،۲۵۵،۰۰۰

۱۰۲۴کیلو

۹ برابر ۶۴ کیلو

۵،۸۵۹،۰۰۰

۲۰۴۸ کیلو

۱۶ برابر ۶۴ کیلو

۱۰،۴۱۶،۰۰۰

۴ مگا

۲۷ برابر ۶۴ کیلو

۱۷،۵۷۷،۰۰۰

۸ مگا

۴۵ برابر ۶۴ کیلو

۲۹،۲۹۵،۰۰۰

۲۰ مگا

۹۱ برابر ۶۴ کیلو

۵۹،۲۴۱،۰۰۰

۳۴ مگا

۱۲۸ برابر ۶۴ کیلو

۸۳،۳۲۸،۰۰۰

۱۰۰ مگا

۳۳۰ برابر ۶۴ کیلو

۲۱۴،۸۳۰،۰۰۰

(Mbps۱۵۵)STM۱

۴۲۶ برابر ۶۴ کیلو

۲۷۷،۳۲۶،۰۰۰

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.