باندپهن ثابت

November 12, 2014
19:24 چهارشنبه، 21ام آبانماه 1393
کد خبر: 65393

وضعیت نابسامان اینترنت نمایشگاه مطبوعات بیستم

۵ روز از برگزاری نمایشگاه مطبوعات بیستم می‌گذرد، خبرگزاری‌های مهم اینترنت کابلی دارند و غرفه‌هایی که در انتهای شبستان واقع شده‌اند هنوز در انتظار دریافت اینترنت هستند،از اینترنت رایگان اعلام شده برای بازدیدکنندگان نیز خبری نیست.
 
 
گشتی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها نشان می‌دهد در پنجمین روز برگزاری نمایشگاه همچنان وضعیت اینترنت نابسامان است. علی‌رغم اینکه معاون فناوری وزارت ارشاد در گفت‌وگو با فارس از ارائه اینترنت رایگان به بازدیدکنندگان نمایشگاه سخن گفته اما همچنان اینترنتی برای این منظور وجود ندارد.
 
به گفته حاضران در نمایشگاه در 2 روز اول برگزاری اینترنت رایگانی با عنوان ارشاد برای بازدیدکنندگان وجود داشت که به دلیل مشکلات شرکت سرویس‌دهنده پس از تغییر نام این سرویس کلاً سرویس‌دهی به بازدیدکنندگان قطع شد.
 
این در حالی است که معاون فناوری اطلاعات وزارت ارشاد حتی درباره این سرویس رایگان برای بازدیدکنندگان گفته بود تعداد 200 یوزر به مدت نیم‌ساعت می‌تواند این سرویس استفاده کنند.
 
همچنین پرس‌وجو از غرفه‌دارانی که قرار بوده سرویس وای‌فای داشته باشند نشان می‌دهند وضعیت چندان مطلوب نیست.
 
یکی از غرفه‌داران که از یک شرکت برنامه‌نویسی و نرم‌افزاری و آشنا به مباحث شبکه‌سازی می‌گوید، در پاسخ به گلایه از نبود اینترنت شنیده در 2 روز اول برگزاری نمایشگاه یک شرکت وظیفه شبکه‌سازی و مش‌بندی (توپولوژی شبکه) را برعهده داشته که به دلیل جوابگو نبودن سرویس پس از 2 روز از مسئولیت توزیع اینترنت کنار گذاشته شده است و تیم اجرایی مستقیماً این مسئولیت را ادامه داده است.
 
طبق اطلاعات کسب شده هم‌اکنون 6اکسس‌پوینت برای اینترنت وای‌فای تمام غرفه‌های شبستان فعال است که بنابر گفته کارشناسان فناوری اطلاعات این تعداد دستگاه برای پوشش تمام شبستان قطعاً کافی نیست.
 
از این‌رو غرفه‌های انتهای سالن از پوشش بسیار ضعیف وای‌فای غرفه‌ها گله‌مندند و وضعیت اینترنت در سطح اتصال چند ثانیه‌ای و قطعی به سر می‌برد.
 
از سوی دیگر هر اکسس‌پوینت حداکثر 60 یوزر را پشتیبانی می‌کند که با احتساب وجود 6 اکسس‌پوینت اینترنت وای‌فای غرفه‌ها برای 360 نفر کافی است این در حالی است که در هر غرفه حداقل چندین کاربر از اینترنت وای‌فای قرار است استفاده کنند و این عامل باعث می‌شود که تعدادی از غرفه‌ها از اینترنت حتی اگر در پوشش باشند بهره‌مند نشوند.
 
بنابه گفته معاونت فناوری اطلاعات وزارت ارشاد به خبرگزاری‌های مهم اینترنت کابلی داده شده و طبق اطلاعات کسب شده از خبرگزاری‌ها این غرفه‌ها تقریباً مشکلی با اینترنت ندارند. یکی از خبرگزاری‌های بزرگ در روز دوم نمایشگاه از لینک رادیویی مختص به خود استفاده کرده است و نسبت به سایرین از وضعیت بهتری برخوردار است.
 
همچنین یکی از روزنامه‌ها که تحریریه خود را در نمایشگاه مستقر کرده و برای ارسال صفحات از لینک LAN استفاده می‌کند می‌گوید مجری برگزاری پهنای باند نمایشگاه  را 300 مگ اعلام کرده که به آنها 4 مگ تخصیص یافته است.
 
او نیز می‌گوید در 2 روز اول مشکل اینترنت بسیار حاد بود اما در روز دوم کابل مستقیم دریافت کردند و از آن زمان مشکلی ندارند.
 
وی همچنین تأکید می‌کند اگر آنها نیز می‌توانستند لینک رادیوی خود را به نمایشگاه بیاورند از اول این کار را می‌کردند که بسیار بهتر بود.
 
در نمایشگاه 2 سال گذشته برای اینترنت نمایشگاه از وایمکس استفاده شده بود و غرفه‌دارانی که اکنون در نمایشگاه حضور دارند و سال‌های قبل را نیز تجربه کرده‌اند روش قبل را ترجیح می‌دهند آنها می‌گویند در آن روش تکلیف با اینترنت مشخص بود اما اکنون شیر اینترنت دست کسی دیگری است.
 
پهنای باند نمایشگاه یک STM1 است
معاون فناوری اطلاعات وزارت ارشاد گفت: در نمایشگاه امسال اینترنت از سه طریق تأمین شده است نخست اینترنت کابلی که خبرگزاری‌ها از آنها استفاده می‌کنند دوم تمام غرفه‌ها تحت پوشش اینترنت وای‌فای است و سوم اینترنت رایگان وای‌فای که در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد.
 خبرگزاری فارس: جزئیات وضعیت اینترنت بیستمین نمایشگاه مطبوعات/ پهنای باند نمایشگاه یک STM1 است
 
محمدحسن حافظی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره وضعیت فناوری اطلاعات و اینترنت نمایشگاه بیستم اظهار داشت: در دو روز اول برگزاری نمایشگاه مشکلاتی را در اینترنت شاهد بودیم که از این بابت از غرفه‌داران بابت توزیع نامناسب اینترنت عذرخواهی می‌کنم.
 
معاون فناوری اطلاعات وزارت ارشاد افزود: امسال برای خبرگزاری‌های مهم از جمله فارس، ایرنا و ایسنا به طور مستقل اینترنت ارائه کرده‌ایم و پهنای باند کابلی یکپارچه‌ای به آنها تخصیص داده شده است.
 
وی گفت: در نمایشگاه امسال اینترنت از سه طریق تأمین شده است نخست اینترنت کابلی که خبرگزاری‌ها از آنها استفاده می‌کنند دوم تمام غرفه‌ها تحت پوشش اینترنت وای‌فای است و سوم اینترنت رایگان وای‌فای که در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد.
 
حافظی درباره تأمین اینترنت نمایشگاه گفت: پهنای باند از شرکت مخابرات تأمین شده و یک لینک STM1یا 155 مگ اینترنت تهیه شده است.
 
معاون فناوری اطلاعات وزارت ارشاد دلیل اختلال‌های دو روز اول اینترنت در نمایشگاه را اغتشاش فرکانسی عنوان کرد توضیح داد:‌ به دلیل اینکه غرفه‌داران اینترنت‌های مجزا نظیر وایمکس و اینترنت موبایل با خود آورده‌اند این اغتشاش‌ها ایجاد شده بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.