اینترنت و شبکه

رگولاتوری

November 12, 2014
19:42 چهارشنبه، 21ام آبانماه 1393
کد خبر: 65401

درگیری اوباما و کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا بر سر بی‌طرفی اینترنت

در حالی که کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در تلاش برای تسهیل دسترسی به وب در صورت پرداخت پول بیشتر است، دولت اوباما با جزئیات این طرح مخالف است.
 
به گزارش فارس به نقل از ورج، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز گذشته موضع تندی در مورد بی طرفی اینترنت گرفت و خواستار قانون گذاری جامع در این زمینه و رعایت بی طرفی اینترنت شد تا همه کاربران صرف نظر از میزان درآمد و ثروت و … با کیفیتی یکسان به اینترنت دسترسی داشته باشند. نظرسنجی ها نشان می دهد میزان محبوبیت اوباما در ماه های اخیر افت شدیدی داشته و لذا وی قصد ندارد با موضع گیری های تازه به نفع اقشار مرفه جامعه شرایط را به ضرر خود بدتر نماید.
 
حال تنها 24 ساعت بعد از موضع گیری اوباما، تام مویر رییس کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا که رگولاتوری اصلی این کشور است، با برنامه اوباما مخالفت کرده و تصریح کرده که سازمان تحت مدیریت وب جهت گیری تازه ای را اتخاذ خواهد کرد. وی هدف خود از این کار را آرام کردن شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات اینترنت شامل Comcast، AT&Tو  Verizon اعلام کرده است.
 
ظاهرا این شرکت ها تمایل دارند به بهانه تغییر قوانین بی طرفی اینترنت از کاربرانی که دوست دارند با سرعت و کیفیت بهتر به وب متصل شوند پول بیشتری طلب کنند. همچنین به همین بهانه می توان برای ارائه خدمات سخت افزاری و فنی به منظور راه اندازی وب سایت پول بیشتری طلب کرد.
 
ویلر به گروهی از شرکت های اینترنتی مانند گوگل، یاهو و اتسی گفته است که در مقایسه با اوباما به دنبال راه حلی ظریف تر است. وی ممکن است برخی خواسته های رییس جمهور را بپذیرد، اما می خواهد نظرات شرکت های بزرگ اینترنتی را هم تامین نماید.
 
کارشناسان معتقدند اوباما با این نوع موضع گیری ها که مورد پسند جوانان و علاقمندان به فناوری است، قصد دارد بر سبد رای دموکرات ها بیفزاید. اما این طرز فکر تا حدی ساده انگارانه است. در مقابل ویلر هم که از سال 2013 رییس کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا شده، در سال های گذشته بارها به نفع شرکت های بزرگ مخابراتی لابی کرده و از همین رو دوست دارد دست شرکت های بزرگ را برای فعالیت های مورد علاقه شان باز بگذارد.
 
نکته جالب این است که اوباما قبلا گفته بود افرادی که سابقه این نوع لابی ها را دارند برای پست های دولتی انتخاب نمی کند، اما به سرعت در مواردی این عهد خود را شکست.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.