اپلیکیشن

تلفن همراه

گوشی

November 13, 2014
15:38 پنجشنبه، 22ام آبانماه 1393
کد خبر: 65421

مایکروسافت به دنبال جذب کاربران موبایلی جدید

شرکت مایکروسافت با آزاد کردن قابلیت ویرایش فایل‌ها در نسخه رایگان Office ۳۶۵ مخصوص سیستم‌های عامل iOS و اندروید تلاش می‌کند رقابت بیشتری را در بازار جهانی ابزارهای موبایلی انجام دهد و مشترکان جدید را به سمت خود بکشاند.
 
وبسایت Techworld، در این زمینه گزارش داده است، اگر مایکروسافت قصد داشته باشد تعداد مخاطبان مجموعه نرم‌افزاری کاربردی Office را افزایش دهد، دستیابی به این هدف ضروری به نظر می‌رسد و البته باید توجه داشت که تا موفقیت در این زمینه فاصله زیادی وجود دارد. 
آخرین اقدام مایکروسافت در این زمینه ۷ ماه پس از آن صورت گرفته است که نرم‌افزارهای Word، PowerPoint و Excel برای تبلت‌های iPad عرضه شدند و البته بیش از یک سال قبل نسخه ضعیف مجموعه نرم‌افزاری Office Mobile به دست صاحبان گوشی هوشمند آیفون رسید.
ابزارهای مایکروسافت مخصوص iPad به صورت گسترده مورد توجه قرار گرفتند و با این وجود کاربران برای آنکه بتوانند فایل‌های ایجاد شده با آن‌ها را مشاهده کنند، باید مشترک این ابزارها بودند و این در حالی بود که فروشگاه اینترنتی App Store ابزارهای رایگان جایگزین از جمله iWork اپل و Docs، Slides و Sheets گوگل را عرضه کرد تا کاربران را از مایکروسافت دور کند.
"فیل کارچر"(Phil Karcher) یکی از محققان مرکز تحقیقاتی Forrester در خصوص اقدام اخیر مایکروسافت گفت: «این اتفاق تعادل مایکروسافت را برای عرضه ابزار رایگان در عرصه دستگاه‌های موبایلی برقرار می‌کند».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.