رگولاتوری

November 16, 2014
20:32 یکشنبه، 25ام آبانماه 1393
کد خبر: 65456

رئیس جمهور خواستار ادامه راه و رفع نواقص فیلترینگ هوشمند شد

shoraye alie fazaye majazi 2.jpg

رییس جمهوری توسعه و پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را حرکتی خوب و ارزشمند توصیف کرد و گفت: اجرایی و عملیاتی شدن شبکه ملی اطلاعات نیاز کشور است و باید با برطرف کردن نواقص، امکانات این شبکه را هر چه سریع‌تر در اختیار مردم قرار داد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر شنبه در جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور ، ضرورت صیانت از فرهنگ و حفاظت از شبکه ملی  اطلاعات را خاطر نشان ساخت و از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست تا در هر مرحله از اجرای شبکه ملی  اطلاعات، گزارشی به اعضا به منظور نظارت ارایه کند.
 
دکتر روحانی  گفت:شبکه ملی  اطلاعات باید علاوه بر دسترسی سریع و قیمت رقابتی، دارای جاذبه به منظور برآورده کردن نیازهای زندگی روزمره و درخواست‌های کاربران در حوزه‌های علمی و فرهنگی باشد.وی  با تأکید بر اینکه شبکه ملی اطلاعات علاوه بر درآمدزا بودن می‌تواند در کشور ایجاد اشتغال کند، اظهار داشت: بخش‌های دولتی و خصوصی باید در تولید محتوا برای شبکه ملی  اطلاعات سهیم باشند.​​​​​​​​
 
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شبکه ملی  اطلاعات باید علاوه بر دسترسی سریع و قیمت رقابتی، دارای جاذبه به منظور برآورده کردن نیازهای زندگی روزمره و درخواست‌های کاربران در حوزه‌های علمی و فرهنگی باشد.
 
رییس شورای عالی امنیت ملی همچنین پس از استماع گزارش مسئولان در خصوص فیلترینگ هوشمند، اقدامات انجام شده در این خصوص را بزرگ و قابل توجه ارزیابی کرد و خواستار ادامه راه و رفع نواقص به منظور تکمیل طرح‌ها در صیانت از محتوای فضای مجازی شد.
 
در این جلسه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی از پیشرفت شبکه ملی  اطلاعات در کشور، به دو برابر شدن خطوط پرظرفیت کشور از ابتدای دولت یازدهم خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تا پایان برنامه پنجم توسعه ایران بتواند به جایگاه ترسیم شده در منطقه خاورمیانه به لحاظ ضریب برخورداری از اطلاعات دست یابد.
 
در این گزارش با اشاره به ابزار علاقه برای استفاده از موقعیت جغرافیایی ایران به عنوان مسیر ترافیکی اطلاعات، عنوان شد استفاده از این امکان علاوه بر فراهم کردن فرصت برای کشور، ارزش اقتصادی و سیاسی بی‌نظیری برای ایران اسلامی به دنبال خواهد داشت.
 
مسایل امنیتی، حقوقی و فرهنگی شبکه ملی  اطلاعات، توسعه دولت الکترونیک، حمایت از محتوا و ایجاد موتور جستجوگر داخلی، توسعه رسانه‌های اجتماعی در سطح ملی، پست ملی و بومی‌‌سازی نرم‌افزارهای داخلی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.