اپراتورها

تلفن همراه

November 20, 2014
14:18 پنجشنبه، 29ام آبانماه 1393
کد خبر: 65505

ایرانسل 4G را به ایران آورد

عرضه خدمات نسل چهارم تلفن همراه بعنوان آخرین فناوری ارتباطی روز جهان، برای نخستین بار در ایران و با بهره‌برداری از شبکه LTE ایرانسل در مشهد مقدس آغاز شد و ایران به جمع کشورهای عرضه کننده خدمات 4G پیوست.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، شبکه نسل چهارم مشهد، صبح روز پنجشنبه، طی مراسمی و با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد ایرانسل و جمعی از اصحاب رسانه در هتل پارس مشهد راه اندازی شد تا این شهر علاوه بر پوشش نسل سوم تلفن همراه، نخستین شهر تحت پوشش نسل چهارم فناوری موبایل در ‌ایران باشد.

پس از اخذ پروانه رسمی ارتقای شبکه به نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه و ارائه موفقیت‌آمیز خدمات نسل سوم باند پهن همراه در بیش از 67 شهر کشور توسط ایرانسل، شبکه 4G/LTE (نسل چهارم) به عنوان آخرین نسل فناوری ارتباط حال حاضر دنیا، برای نخستین بار در ایران و توسط ایرانسل راه‌اندازی شد.

با راه‌اندازی شبکه نسل چهارم ایرانسل، برای اولین بار در ایران و از مشهد مقدس، مشترکین تلفن همراه و کاربران خدمات باندپهن همراه کشور می‌توانند اینترنتی با کیفیت جهانی را تجربه کنند و با استفاده از سیم‌کارت‌هایUsim به عنوان سیم‌کارت‌های نسل جدید ایرانسل، خدمات نسل چهارم را جایگزین سایر روش‌های دسترسی به اینترنت کنند.

نسل چهارم یا 4G تمام قابلیت‌های مدرن‌ترین گوشی‌های موجود در بازار را پشتیبانی می‌کند و با استفاده از این خدمات امکان دریافت و مشاهده فایل‌های ویدئویی با کیفیت HD، بازی به صورت آنلاین و بدون تاخیر زمانی، استفاده همزمان برای چند کاربر بدون کاهش کیفیت خدمات، استفاده از برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن) و محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق العاده فراهم خواهد شد.

همچنین همزمان با راه اندازی رسمی عرضه این خدمات در مشهد مقدس و به منظور دسترسی گسترده‌تر به خدمات LTE، مودم‌های باندپهن همراه ایرانسل با قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های GPRS، EDGE، 3G و 4G به بازار عرضه شد. باتوجه به اینکه درحال حاضر تعداد محدودی از گوشی‌های تلفن همراه، قابلیت پشتیبانی از خدمات LTE را دارا هستند، این مودم‌ها با هزینه بسیار کمتر امکان دسترسی به تمامی قابلیت‌های نسل چهارم ایرانسل را برای کاربران فراهم می‌سازند.

علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در مراسم بهره‌برداری از شبکه 4G ایرانسل با اشاره به راه‌اندازی آن همگام با اپراتورهای برتر جهان گفت: نخستین شبکه LTE در سال 2009 در استکهلو و اسلو راه‌اندازی شد و سپس در سال 2011 کره جنوبی صاحب چنین شبکه‌ای شد و اکنون در سال 2014 شبکه نسل چهارم ایرانسل در مشهد راه‌اندازی شده است.

وی افزود: LTE نسل چهارم فناوری شبکه‌های موبایل است و پهنای باند بیشتر که امکان انتقال فابل‌های حجیم‌تر و پرمحتواتر را در مدت زمان کمتری میسر می‌سازد، بهبود مدت زمان پاسخگویی شبکه که اجازه ارتباطات در لحظه (Real Time) را می‌دهد و بهبود عملکرد شبکه که امکان برقراری و حفظ ارتباط در حین حرکت سریع را فراهم می‌سازد، برخی از مهم‌ترین مزایای آن هستند.

دزفولی، سرعت دانلود در شبکه نسل چهارم را بین 10 تا 40 مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود را بین یک تا 15 مگابیت بر ثانیه و مدت زمان پاسخگویی را بین 50 تا 150 میلی ثانیه عنوان کرد.

وی با اشاره به روند توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور گفت: تغییرات رفتاری کاربران و تقاضای روزافزون برای استفاده از خدمات مبتنی بر داده، نیاز به سرعت و کیفیت بیشتر در انتقال داده‌ها، نیاز به دسترسی دائمی به خدمات دیتا، از رده خارج شدن فناوری‌های نسل دوم و وایمکس و توقف تولید تجهیزات و ارایه پشتیبانی از سوی تامین‌کنندگان تجهیزات و رشد، توسعه شبکه ملی اطلاعات  و تکامل فناوری‌های پهن باند همراه (نسل 3 و 4) به عنوان راهکار پایدار دسترسی یکپارچه به خدمات دیتا از ملزومات توسعه اینترنت پهن باند است.

دزفولی، حرکت در جهت تحقق اهداف چشم‌انداز 20ساله، نهادینه‌سازی برای توسعه و تولید علم و تحقیقات، افزایش سهم تولید ناخالص ملی در تولیدات علمی، توسعه و تقویت جنبش نرم افزاری و تاکید بیشتر بر رویکردهای نوآورانه، تحقق رشد اقتصادی سریع، ثابت و پیوسته، کارآفرینی مفید و کاهش نرخ بیکاری، تعامل جهانی فعال در تمامی بخش‌ها و مشارکت موثر در اقتصاد جهانی، حمایت از کارآفرینی، فعالیت‌های نوآورانه و توسعه قابلیت‌های فنی و تحقیقاتی، تکیه بر مزیت‌های رقابتی و ایجاد مزیت‌های جدید، تقویت بخش‌های خصوصی و تعاونی به عنوان محرک‌های اصلی رشد اقتصادی، ارتقای قابلیت‌ها و توان بخش تعاونی و تسهیل دسترسی آن به منابع، اطلاعات و فناوری، و بهبود ارتباطات و توسعه، برقراری پیوندهای فنی، اقتصادی و مالی میان موسسات تعاونی، برآورده ساختن نیازها و خواسته‌های جوانان و فراهم ساختن بستر لازم برای مشارکت فعال آنها در فعالیت‌های اجتماعی و مدیریت نخبگان از جمله دلایل توسعه پهن باند برشمرد.

درآمد 173 هزار میلیاردی دولت از ایرانسل

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در این مراسم از درآمد مستقیم و غیرمستقیم 173 هزار میلیارد ریالی دولت از پروژه اپراتور دوم طی هشت سال گذشته خبر داد.

دزفولی با اشاره به رشد 30 درصدی سالانه ترکیبی درآمد دولت از محل این پروژه ملی گفت: ایرانسل 112 هزار میلیارد ریال پرداخت مستقیم در هشت سال گذشته به دولت داشته است که مجموع پرداختی‌ها بابت حق امتیاز صدور پروانه نسل دوم و سوم و وایمکس، تسهیم درآمد، شماره‌گذاری، خدمات اجباری عمومی، حق رگولاتوری، حق فرکانس، هزینه اتصال متقابل، مالیات بر درآمد و عوارض، مالیات تکلیفی، گمرک و عوارض، خطوط انتقال، هزینه برق، آب، گاز و انرژی و درآمدهای شرکتی‌های دولتی مخابراتی بوده است.

پوشش ایرانسل فراتر از تعهدات است

او افزود: تعهدات پروانه ایرانسل در سال نهم برای پوشش جاده‌ای 9.089 کیلومتر بوده و عملکرد شهریور ماه 93 به 28.229 کیلومتر رسیده و 210.6 درصد بیش از تعهدات خود عمل کرده است.

به گفته دزفولی، پوشش جمعیتی نیز طبق تعهدات پروانه باید 76.03 درصد باشد و ایرانسل با عمکرد 84.1 درصدی، 8.1 درصد جلوتر از تعهدات خود است.

گسترده‌ترین شبکه دیتا و اینترنت همراه در کشور متعلق به ایرانسل است

مدیرعامل ایرانسل گفت: ایرانسل با نصب بیش از 137 هزار TRX دارای گسترده‌ترین شبکه دیتا و اینترنت همراه در کشور از طریق 2G، 2.5G، GPRS، EDGE، 3G  و 4G است.

نرخ قطع مکالمات ایرانسل تنها 0.77 درصد است

او با اشاره به اینکه در حوزه کیفیت شبکه، نرخ قطع ناخواسته مکالمات براساس استاندارد  در سال نهم قراردادی یک درصد است، افزود: این رقم در وضعیت فعلی شبکه ایرانسل باوجود اجرای فرایند ارتقای شبکه به نسل های بالاتر 0.77 درصد است و براساس پروانه استاندارد نرخ قطعی مکالمات یک درصد است که این رقم به عنوان نمونه در شیراز 0.8 درصد، در تهران 1.2 درصد و در مشهد 0.6 درصد است.

گسترده ترین شبکه رومینگ ایران از آن ایرانسل است

دزفولی، گسترده‌ترین شبکه رومینگ بین‌الملل تلفن همراه کشور را متعلق به ایرانسل دانست و اظهار داشت: در این شبکه رومینگ سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل با 421 اپراتور دنیا و رومینگ سیم‌کارت‌های اعتباری با 158 اپراتور دنیا برقرار است و ایرانسل تنها اپراتور ایرانی دارای قرارداد رومینگ دیتا با 304 اپراتور دنیا است و امکان استفاده از کدهای دستوری و کارت شارژ در اپراتورهای کشور مقصد و امکان استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانسل در طول پروازهای بین‌المللی و سفرهای دریایی را برای اولین بار با 21 خط هوایی و کشتی برقرار کرده است.

برآورد ترافیک 15 اگزابایتی در هر ماه

مدیرعامل ایرانسل درباره روند جهانی دیتای همراه در جهان گفت: در سال 2018 میزان ترافیک ماهانه دیتای همراه 15 اگزابایت برآورد شده است که از سال 2013 تا 2018 افزایش 11 برابری ترافیک پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تعداد وسایل الکترونیکی که تا سال 2018 با استفاده از فناوری‌های همراه با یکدیگر در ارتباطات هستند شامل دستگاه‌های متصل به هم یا M2M به 10 میلیارد دستگاه می‌رسد و رشد تجمعی مصرف دیتای همراه در منطقه خاورمیانه و آفریقا تا سال 2018، 70 درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته دزفولی، پیش‌بینی می‌شود روند مصرف دیتای همراه در مناطق مختلف در آفریقا و خاورمیانه 9.4 درصد، در آمریکای شمالی 18.6 درصد، در آسیای شرقی 42.4 درصد، در اروپای مرکزی و شرقی 10.3 درصد، اروپای غربی 12 درصد و در آمریکای لاتین 7.3 درصد باشد.

وی افزود: درحال حاضر 331 شبکه LTE در 112 کشور جهان و 547 شبکه نسل سوم در 216 کشور جهان به صورت تجاری راه‌اندازی شده است و درصد مشترکان فعال باندپهن همراه از سال 2007 تا 2014 در کشورهای توسعه یافته 83.7 درصد، در کل جهان 32 درصد و در کشورهای درحال توسعه 21.1 درصد است.

10 درصد افزایش پهنای باند موجب رشد 1.38 درصدی GDP می‌شود

دزفولی درباره تاثیر اینترنت پهن باند بر شاخص‌های جهانی گفت: به ازای هر 10 درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند 1.38 درصد رشد در تولید ناخالص ملی و به ازای هر یک درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند 0.2 درصد نرخ اشتغال افزایش می‌یابد و 0.13 درصد افزایش در بهره‌وری تولید اتفاق می‌افتد.

وی افزود: همچنین به ازای هر 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای توسعه پهن باند 1.8 میلیون شغل در طول 10 سال ایجاد می‌شود و 300 میلیارد دلار صرفه اقتصادی ناشی از گسترش ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در سال 2007 در آمریکا برابر 22 درصد از کل صرفه اقتصادی را به دنبال داشته است و با استفاده از اینترنت پهن باند صادرات شرکت‌های تولیدی شش درصد افزایش می‌یابد و فروش شرکت‌های خدماتی 10 درصد افزایش می‌یابد.

دزفولی با اشاره به گزارش‌های منتشر شده از سوی بانک جهانی اعلام کرد به ازای هر 10 درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند 1.38 درصد رشد در تولید ناخالص ملی و طبق اعلام گروه تحلیلی Analysys Mason به ازای هر یک درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند 0.13 درصد افزایش در بهره‌وری تولید اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش استفاده از پهن باند منجر به تسهیل بکارگیری فرایندهای کارآمدتر در کسب و کار، معرفی خدمات و برنامه‌های کاربردی جدید و دسترسی حداکثری به منابع، مشتریان و نیروی کار می‌شود و نتیجه آن بهبود بهره‌وری، افزایش نوآوری و افزایش کارآیی واحدهای سازمانی می‌شود و بنیاد فناوری اطلاعات و نوآوری ITIF اعلام کرده است به ازای هر یک درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند 0.2 درصد نرخ اشتغال افزایش می‌یابد و به ازای هر 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای توسعه پهن باند 1.8 میلیون شغل در طول 10 سال ایجاد می‌شود.

دزفولی با اشاره به اینکه Criterion Economics اعلام کرده است صرفه اقتصادی ناشی از گسترش ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در سال 2007 در آمریکا 300 میلیارد دلار بوده است و صرفه اقتصادی مصرف‌کننده یعنی خرید یک محصول توسط مصرف‌کننده با قیمتی کمتر از آنچه انتظار دارد، افزود: تا سال 2017 بیش از یک میلیون و 388 هزار شغل جدید در اثر توسعه پهن باند همراه درآمریکا ایجاد خوهد شد.

به گفته او، افزایش استفاده از پهنای باند نیز با ارایه سرویس‌ها و کاربرهای جدید مانند درمان از راه دور، سلامت همراه، جستجوی اینترنت، تجارت الکترونیک، آموزش مجازی، خدمات جدید مالی و روش‌های جدید پرداخت و تجارت، سفارشی سازی محصولات، کاهش نیاز به انبارداری و بهینه‌سازی زنجیره تامین، رشد بخش خدمات و رشد درآمد کسب و کار منجر به افزایش میزان صرفه اقتصادی مصرف‌کنندگان می‌شود.

دزفولی با اشاره به اینکه ITU اعلام کرده است با استفاده از اینترنت پهن باند شش درصد صادرات شرکت‌های تولیدی و 10 درصد فروش شرکت‌های خدماتی افزایش می یابد، افزود: باتوجه به اطلاعات ارایه شده و براساس تجارب بین‌المللی، بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی از جمله ایجاد تحرک، پویایی و بهبود شاخص‌های کلان، توانایی مقاومت در برابر عوامل تهدیدزا، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، رویکرد جهادی، مردم محوری، امنیت اقلام راهبردی و اساسی، کاهش وابستگی به نفت، اصلاح الگوی مصرف، فسادستیزی و دانش محوری با توسعه شبکه پهن باند محقق خواهد شد.

به گفته وی، میزان خالص صرفه‌جویی در هزینه‌های خانوارهای انگلستان با استفاده از پهن باند در سال 2024 به 270 میلیون پوند در سال خواهد رسید میزان صرفه‌جویی در اوقات فراغت خانوارها در انگلستان در اثر استفاده از پهن باند به عنوان بستر اصلی دور کاری در همین سال، 60 میلیون ساعت برآورد شده است.

او با اشاره به تاثیر اینترنت پهن باند بر فرهنگ نیز گفت: با استفاده از این خدمت امکان اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی به اقصی نقاط دنیا با افزایش دسترسی و سهولت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای تولید و توزیع محتوای فرهنگی و مذهبی، الگوی سبک زندگی اسلامی و ایرانی توسط علما، متخصصی و آحاد مردم فراهم و ارتقای فرهنگی جامعه از طریق افزایش میزان نشر و توزیع و همچنین سهولت دسترسی مقرون به صرفه به کتاب، انواع فیلم و محتواهای ویدئویی در حوزه‌های علمی، مذهبی، فرهنگی، سبک زندگی، انواع نواها و آواهای ملی، محلی، مذهبی و آثار هنری ممکن می‌شود.

دزفولی افزود: همچنین با بسط امکان توزیع گسترده پیامدهای ناشی از فرهنگ نامطلوب، توسعه آموزش در راستای رفع بدآموزی‌های فرهنگی و قانون‌گریزی در بستر انتقال پهن باند با استفاده از عکس، متن و ویدیو از توسعه فرهنگ نامطلوب جلوگیری می‌شود و با فراهم آوردن دسترسی به اینترنت پهن باند برای تمامی اقشار جامعه فارغ از موقعیت جغرافیایی و زمان در حوزه‌های آموزش، بهداشت و درمان و امنیت پایدار، زمینه‌های توسعه عدالت اجتماعی محقق می‌شود.

به گفته مدیرعامل ایرانسل، فراگیرترین و مقرون به صرفه‌ترین لایه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به وسیله شبکه اینترنت پهن باند ایرانسل فراهم می‌شود.

دانلود 100 میلیارد برنامه کاربردی در سال

وی درباره رشد در میزان درآمد بخش‌های مختلف اکوسیستم پهن باند همراه گفت: درحال حاضر بیش از 100 میلیارد برنامه کاربردی در سال در سطح دنیا دانلود می‌شود و اقتصاد برنامه‌ای کاربردی بیش از 10 میلیارد یورو در سال تنها در اروپا درآمد ایجاد می‌کند و در سال 2013، نزدیک به 1.8 میلیون شغل تنها در بخش تولید محتوا و برنامه‌های کاربردی در جهان ایجاد شده است.

دزفولی افزود: افزایش نزدیک به 181 درصدی درآمد تولیدکنندگان محتوا و برنامه‌های کاربردی به عنوان فعالان عرصه فرهنگ تا سال 2020 و افزایش 22 درصدی سهم درآمد تولیدکنندگان محتوا و برنامه‌های کاربردی از کل درآمد ایجاد شده در اکوسیستم پهن باند همراه تا سال 2020 از دیگر ویژگی‌های آن است.

67  شهر تحت پوشش 3G ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل، شهرهای تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه این اپراتورها را 67 شهر اعلام کرد و افزود: 60 درصد از مشتریان دیتا در مناطق تحت پوشش در 67 شهر آبادان، آستارا، اراک، اردبیل، ارومیه، اسدآباد، اصفهان، اندیشه، اهواز، ایلام، بابل، بجنورد، بندر انزلی، بندرعباس، بوشهر، بهارستان، بیرجند، تبریز، تهران، دراک، دستگرد، دولت آباد، جلفا، جهاد، خرم آباد، خوی، رشت، زاهدان، زنجان، ساوه، سرعین، سقز، سمنان، سنندج، سهند، شیراز، شهرکرد، طرقبه، طوس، قائم شهر، قروه، قزوین، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه، گرگان، لاهیجان، لنگرود، مرودشت، مشهد، همدان، یاسوج، یزد، امیرکلا، محمودآباد، نور، آستانه اشرفیه، رودبار قصران ، درود ، شهربابک، میانه، ایزد شهر، تنکابن، رویان، رامسر و کیش به اینترنت نسل سوم دسترسی دارند و تا پایان اسفند ماه 93 با رشد 300 درصدی مواجه خواهیم بود.

وی افزود: سرعت انتقال داده در شکه اینترنت پهن باند ایرانسل درحال حاضر 10 برابر نسل قبلی است و مصرف کل دیتا در شهریور ماه به بیش از سه هزار ترابایت رسید و این میزان مصرف در قیاس با دوره قبل از بهره‌برداری در شهرهای تحت پوشش اینترنت پهن باند بیش از 120 درصد رشد یافته است.

عرضه مودم‌های 4G

دزفولی درباره ویژگی‌های مودم‌های همراه نسل سوم و چهارم عرضه شده از سوی ایرانسل گفت: این مودم‌ها قابلیت اتصال به شبکه‌های GPRS، EDGE، 3G و 4G، صفحه نمایشگر، پنل ارسال و دریافت پیام کوتاه، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل USB، قابلیت اتصال به Wi-Fi و قابلیت اتصال به کارت حافظه را دارند و برخی از مدل‌های آن قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل Rj 45، قابلیت استفاده به عنوان شارژر موبایل و پنل مدیریت مصرف دیتا دارند.

مسوولیت‌های اجتماعی ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل در راستای اجرای مسولیت‌های اجتماعی ایرانسل اقدامات متعددی را برشمرد و گفت: در حوزه محیط زیست و زیبایی شهر، ایرانسل اقدام به استفاده مشـترک از سایت‌های BTS موجود و استفاده از ایستگاه‌های آتش‌نشانی، پل‌های عابر پیاده و دکل‌های موجود در سطح شهر برای حفظ زیبایی شهر و برهم نزدن مبلمان شهری، استفاده از انرژ‌ی ها‌ی ترکیبی خورشیدی، بادی، سوخت و برق برای جلوگیری از اتلاف انرژی و اولین سـایت سبز BTS با انرژ‌ی ترکیبی در کشور، ایجاد سایت‌های استاندارد مورد تایید سازمان انرژی اتمی از لحاظ بی‌ضرر بودن تشعشعات، ارسال پیامک انبوه در راستای فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست (فروردین ۹۳)، مدیریت پسماند خطرناک براساس مقررات و استانداردها به منظور پیشگیری از آلودگی محیط زیست و مدیریت مصرف انرژی و کاهش گازهای گلخانه‌ای و محاسبه اثر کربن از سال ۲۰۱۱ عنوان کرد.

او افزود: اسپانسری ورزشی و حمایت از سازمان بهزیستی، ساخت مدرسه در مناطق کم‌برخوردار و همکاری با کمیته امداد امام خمینی از دیگر اقدامات ایرانسل در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی بوده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.