اینترنت و شبکه

November 25, 2014
17:27 سه شنبه، 4ام آذرماه 1393
کد خبر: 65533

وزیر ارتباطات: حضور بسیج در فضای مجازی یک الزام است

محمود واعظی با بیان اینکه فضای مجازی نیازمند تولید محتوای فرهنگی و اسلامی است گفت: حضور بسیجیان برای ایجاد نهضت تولید محتوا در فضای مجازی یک الزام است.

محمود واعظی در تجمع بزرگ دو هزار نفری بسیجیان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های تابعه اظهار داشت: بسیج با توجه به ذات خود باید از جریان‌های سیاسی کشور که همواره رنگ عوض می‌کنند، جدا باشد.
وزیر ارتباطات  با بیان این که شبکه‌های اجتماعی مانند فضای واقعی کشور است و باید بسیج در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا کند، گفت:‌ همچنان که اگر در فضای واقعی کشور حضور نداشته باشیم، امکان فساد در فضای واقعی نیز وجود دارد، همین‌طور اگر در فضای مجازی نیز حضور نداشته باشیم، همین اتفاق می‌افتد و تجربه ثابت کرده هر جا که متدین حضور پیدا کنند فضا را تغییر می‌دهند.
 
وی گفت:  بسیجیان باحضور در شبکه های اجتماعی و تولید محتوا می توانند  محتوای فرهنگی این فضا را افزایش داده از  فساد موجود در این فضا کاسته و روح بسیجی و تدین اسلامی را در این فضا اشاعه دهند.
وی با تأکید بر استفاده  صحیح شبکه‌های اجتماعی گفت: برای مثال، 400 میلیون پیامک در شبکه‌های اجتماعی برای سلامتی مقام معظم رهبری رد و بدل شد.
وزیر ارتباطات افزود: همچنان که اخیراً تلاش‌های تکفیری باعث وهم از اسلام شده و گروه‌هایی مانند داعش در عراق و سوریه به اسم اسلام مسلمانان را می‌کشند که این توطئه‌ای آشکار علیه کشورهای اسلامی و برای تضعیف اسلام است.
 
وی همچنین با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 تصریح کرد: توفیقات تنها در مذاکرات هسته‌ای نیست، بلکه علی‌رغم تمام تلاش‌هایشان برای تفرقه‌اندازی بین مردم ، هنوز مردم ایران اتحاد و همدلی خود را حفظ کرده اند.
واعظی توضیح داد: اینکه ایران یک طرف و شش قدرت بزرگ جهانی در طرف مقابل ایران پای مذاکره نشستند، برای  کسانی که معادلات بین‌الملل را خوب می‌شناسند بسیار معنی‌دار است.
وی گفت: بنابراین امروز جایگاه نظام جایگاه رفیعی است و تا زمانی که ولایتمدار باشیم این جایگاه را حفظ خواهیم کرد.
 
واعظی همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت از ابتدا تاکنون گفت: از یک سال و سه ماه پیش که مذاکرات شروع شده، دولت تلاش‌های زیادی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور داشته است تا آنجا که  تورم 40 درصدی آغاز به کار دولت هم‌اکنون به 23 درصد کاهش یافته و سال آینده قطعاً به زیر 20 درصد خواهد رسید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  اظهار امیدواری کرد: دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا کشور از رکود اقتصادی خارج شود و رونق اقتصادی به کشور بازگردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.