تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

November 26, 2014
11:20 چهارشنبه، 5ام آذرماه 1393
کد خبر: 65537

مقاوم‌ترین گوشی اندرویدی جهان ساخته شد

شرکت Sonim که در زمینه تولید دستگاه‌های الکترونیکی قوی و جان‌سخت شهرت جهانی دارد گوشی هوشمند جدیدی را با نام XP7 مبتنی بر نسخه 4.4 سیستم‌عامل اندروید موسوم به KitKat عرضه کرد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کارشناسان پس از بررسی‌های فراوان اعلام کردند این تازه‌وارد قوی‌ترین و مقاوم‌ترین گوشی هوشمند اندرویدی جهان با قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی 4G LTE محسوب می‌شود.

گوشی هوشمند Sonim XP7 نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار ظاهر مقاوم‌تری دارد و شرکت سازنده آن را برای مصارف نظامی تولید کرده است.

این محصول از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند و به همین خاطر اگر به مدت 30 دقیقه در عمق 2 متری آب باقی بماند با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شود و البته بدنه آن در مقابل ورود گردوغبار، خاک، گل‌ولای، شن و ماسه و … مقاومت می‌کند.

این گوشی توان مقاومت در دمای بسیار سرد و بسیار گرم را هم دارد و از مشخصات اصلی آن می‌توان به پردازنده Snapdragon 400، چهار هسته پردازشگر با توان 1.2 گیگاهرتز، یک گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی و قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی 4G LTE اشاره کرد.

نمایشگر این گوشی هوشمند 4 اینچی و لمسی است که تصاویر در آن با کیفیت WVGA پخش می‌شود و شما با دستکش هم می‌توانید کنترل نمایشگر را در اختیار بگیرید. نمایشگر همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که در آفتاب شدید هم اطلاعات مندرج در آن قابل رویت هستند.

دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند مقاوم 8 مگاپیکسلی است و دوربین ثانوی با کیفیت 1 مگاپیکسل تصاویر سلفی تهیه می‌کند.

طول، عرض و ضخامت این گوشی هوشمند به‌ترتیب 137، 72.1 و 20.8 میلیمتر و وزن آن هم 290 گرم است و باتری 4800 میلی‌آمپر آن می‌توان برای 1000 ساعت در حالت آماده‌باش و 40 ساعت در حالت استفاده انرژی را در خود ذخیره کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.