اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 26, 2014
21:36 چهارشنبه، 5ام آذرماه 1393
کد خبر: 65565

گوگل: پول بدهید تا آگهی نبینید

گوگل به آن دسته از کاربران که دوست ندارند آگهی های گوگل را در سایت‌های محبوب خودشان مشاهده کنند امکان داده تا با پرداخت هزینه‌ای به طور ماهیانه به این هدف برسند.
 
  
به نقل از سی ان بی سی، امروزه بسیاری از کاربران از مشاهده حجم انبوهی از آگهی‌ها و تبلیغات آنلاین در فضای مجازی خسته شده‌اند. این آگهی ها گاهی برای کنترل و ردگیری فعالیت‌های کاربران نیز به کار می‌روند و از این جهت هم آزاردهنده هستند.
 
بسیاری از کاربران برای خلاص شدن از دست آگهی های مذکور از نرم افزارهای بلوکه کننده آگهی استفاده می‌کنند و این امر به درآمد شرکت هایی مانند گوگل لطمه می‌زند. حال گوگل برای کاهش این مشکل خدمات تازه‌ای ارائه کرده که Google Contributor  نام دارد و در قالب آن از کاربران خواسته می‌شود تا با پرداخت یک، دو یا سه دلار در ماه از دست آگهی‌هایی که در وب سایت‌های مختلف نمایش داده می‌شود خلاص شوند.
 
با این کار به جای آگهی های مختلف عبارت متشکرم در محل نمایش آگهی ها نشان داده می شود. گوگل در حال آزمایش این طرح بر روی تعدادی از سایت‌های طرف قرارداد خود است که از جمله آنها می‌توان به Onion، ScienceDaily، Urban Dictionary و Mashable اشاره کرد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.