بازار سرمایه

رگولاتوری

November 26, 2014
21:59 چهارشنبه، 5ام آذرماه 1393
کد خبر: 65569

مجلس با افزایش اختیار وزیر ارتباطات در اختصاص بودجه پروژه‌ها مخالفت کردند

نمایندگان ماده‌ای را که طبق آن اختیارات وزیر ارتباطات در اختصاص بودجه پروژه‌ها بود، مخالفت کردند.

 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی پارلمان مواد دیگری از طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را بررسی و تصویب کردند.
 
بهارستان نشینان ماده 12 این طرح را پس از بحث، به دلیل اینکه این ماده با قانون برنامه پنجم توسعه مغایر بود، برای تصویب به دوسوم آرای نمایندگان حاضر در صحن نیاز داشت که با اقبال نمایندگان روبرو نشد.
سپس محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس، حذف ماده 12 را به رأی وکلای ملت گذاشت که حذف این ماده نیز با مخالفت مجلس مواجه شد.
 
در نهایت ماده 12 برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.
 
وکلای ملت همچنین در جریان بررسی ماده 14 طرح مذکور، بنا به پیشنهاد مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران با حذف این ماده موافقت کردند.
 
در ماده 14 آمده بود به‌منظور توسعه و ارتقای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و سطح فناوری و کیفیت تولیدات زیربخش ارتباطات و تولید برنامه‌های نرم‌افزاری و ایجاد زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات و فناوری‌های نوین، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستگاه‌های اجرایی تابع اجازه داده می‌شود هرساله مبلغی را با پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از محل اعتبارات‏ طرح‌های تملک‏ دارایی‌های ‏سرمایه‌ای‏ و ‏هزینه‌های‏ سرمایه‌ای‏ خود‏ برای‏ کمک‏ به ‏سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، حمایت از پروژه‌ها و طرحهای توسعه‌ای اشتغال‌آفرین و یا صادرات کالا و خدمات در این بخش توسط بخش‌های خصوصی و تعاونی به‌صورت کمک‌های فنی و اعتباری براساس آیین‌نامه اجرائی این ماده که به‌پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تهیه می‌شود و به‌تصویب هیئت وزیران می‌رسد، اختصاص دهند و مابه‌التفاوت نرخ سود را از محل آن پرداخت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.