تلفن همراه

گوشی

November 29, 2014
0:11 شنبه، 8ام آذرماه 1393
کد خبر: 65598

اثرات استفاده از موبایل بر مهره‌های گردن

امروزه همراه اصلی و بهترین وسیله سرگرم کننده برای جوانان، گوشی‌های هوشمند هستند در حالی که تحقیقی جدید نشان می‌دهد که استفاده از موبایل بر مهره‌های گردن و ستون فقرات افراد اثرات منفی دارد.
 
 
بنابر بر پژوهش جدید یک جراح آمریکایی از شهر نیویورک، استفاده از موبایل در کنار تاثیرات بد دیگری که به همراه دارد، بر روی مهره‌های گردن و ستون فقرات انسان تاثیرات وخیمی می‌گذارد.
 
دلیل هم ‌آن است که استفاده کنندگان سر خود را برای نگاه بر روی صفحه موبایل پایین می‌آورند. همین امر باعث می‌شود که فشار بر روی مهره‌های گردن افزایش یابد.
 
این تحقیق جدید در نشریه علمی Surgical Technology International به انتشار رسیده است. بر این اساس، هر چه بیشتر سر فرد به هنگام استفاده از موبایل به طرف جلو متمایل باشد، فشار بیشتری به مهره‌های گردن وارد می‌شود.
 
در زمانی که سر به صورت قائم بر روی گردن قرار دارد، وزن گردن بین 4.5 تا 5.5 کیلو است اما اگر سر 15 درصد به سمت جلو حرکت کند، وزنش حتی بیشتر از دو برابر می‌شود.
 
این افزایش با شیب 30 درصدی وزن سر بر روی گردن به 18 کیلوگرم و با شیب 60 درصدی حتی به 27 کیلوگرم می‌رسد. این ارقام نشان می‌دهند که این فشاری کم اهمیت نیست.
 
به گزارش دویچه وله، روزانه هر فرد بین دو تا چهار ساعت از موبایل خود استفاده می‌کند و آن هم با سری متمایل به سمت پایین.
 
دانشمندان این میزان فشار را در کل سال حساب کرده و به این نتیجه رسیدند که در سال، مهره‌های گردن تا 1400 ساعت زیر فشار هستند. این فشار باعث فرسوده شدن مهره‌های گردن و ستون فقرات می‌شود.
 
پژوهشگران به همین خاطر توصیه می‌کنند که افرادی که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، بیشتر سعی کنند سر خود را راست نگه دارند. پیش از این‌، تحقیقی درباره میزان فشاری که استفاده از موبایل بر گردن دارد منتشر نشده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.