تلفن همراه

گوشی

December 2, 2014
8:49 سه شنبه، 11ام آذرماه 1393
کد خبر: 65647

پازل‌فون، گوشی ماژولاری که از شهر نوکیا برای رقابت با گوگل می‌آید

رقیب تازه‌ای برای پروژه‌ی Ara  گوگل پیدا شده است. یک کمپانی فلاندی در حال توسعه‌ی تلفن ماژولاری است که در آن کاربر قادر خواهد بود تا قطعات مختلف گوشی را تعویض یا ارتقاء دهد.
فلاندی‌ها، تلفن جدید خود را Puzzlephone نام گذاری کرده‌اند. این گوشی قطعات اولیه مثل صفحه نمایش، اسپیکر و شاسی اصلی را دارد و کاربر می‌تواند به میل خود باتری، پردازنده و ماژول دوربین را عوض کند.
 
گوگل در پروژه‌ی Ara تلاش می‌کند تا تلفن هوشمندی بسازد که کاربر بتواند خود نسبت به تعویض قطعه‌ی معیوب آن اقدام کند یا در صورت نیاز بخشی از آن را ارتقاء دهد. به این ترتیب گوشی هوشمند می‌تواند برای مدت طولانی‌تر مورد استفاده قرار گیرد و کاربر هر زمان که مایل باشد با هزینه‌ی به مراتب کمتری تلفن خود را به فناوری‌های روز دنیا مجهز کند. پازل‌فون نیز، ایده‌ی مشابه‌ای را دنبال می‌کند.
شرکت سازنده‌ی این تلفن در شهر اسپو، خانه‌ی نوکیا فعالیت می‌کند. این شرکت از سال ۲۰۱۳ بر روی ساخت پازل‌فون کار کرده و امیدوار است محصل قابل استفاده تا نیمه‌‌ی دوم سال ۲۰۱۵ آماده شود. آن‌ها قصد دارند پلتفرم طراحی شده خود را با استانداردهای متن باز سازگار کنند تا توسعه‌دهندگان بتوانند از آن پشتیبانی کنند. نسخه‌ی اولیه بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید گوگل ساخته خواهد شد اما شاید در آینده برای پلتفرم‌های دیگر مانند فایرفاکس و ویندوز فون نیز توسعه داده شود.
یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب موفقیت یا عدم موفقیت پروژه‌هایی همچون پازل فون یا اِرا می‌شود، پشتیبانی تولیدکنندگان سخت‌افزاری از این محصولات است. چرا که اگر تولیدکنندگان، حافظه، پردازنده، دوربین از این پروژه حمایت نکنند عملا قطعه‌ای برای ارتقاء وجود نخواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.