اپراتورها

تلفن همراه

December 3, 2014
13:44 چهارشنبه، 12ام آذرماه 1393
کد خبر: 65679

راه‌اندازی رسمی 4G در 9 شهر

مراسم راه‌اندازی سراسری شبکه نسل چهارم تلفن همراه توسط اپراتور دوم ارتباطی صبح امروز برگزار و در قالب آن توضیحاتی در این خصوص ارائه شد.
علیرضا قلمبر دزفولی در این نشست به ارائه توضیحاتی درباره نسل چهارم ارتباطی پرداخته و به سوالات مختلف خبرنگاران در خصوص نسل چهار پاسخ داد.
 
وی در پاسخ به این سوال که تعرفه استفاده از نسل چهارم ارتباطی چگونه خواهد بود و آیا این هزینه‌ها همانند تعرفه‌های نسل دو و سه تعریف می‌شود و براساس مصوبه‌ای که به تازگی سازمان تنظیم مقررات ابلاغ کرده محاسبه خواهد شد، گفت: البته ما مصوبه‌ای از سوی سازمان تنظیم مقررات دریافت نکرده‌ایم، اما دوستان می گویند چنین مصوبه‌ای ابلاغ شده است. اما در هر صورت براساس این مصوبه هزینه استفاده از دیتای تلفن همراه فارغ از این که نسل‌های دو، سه و یا چهار باشد برای هر کیلوبایت نیم ریال تعریف شده است.
 
مدیرعامل ایرانسل ادامه داد: قاعدتا با توجه به این که این تعرفه در مقایسه با تعرفه ال تی ای در سایر کشورهای دنیا بسیار نازل است، پیش بینی ما آن است که تعرفه‌های ابلاغ شده باعث استفاده بیشتر کاربران از اینترنت نسل چهار شود که البته باید به این نکته توجه داشت که آنچه در تعرفه‌های جدید طراحی شده تاثیری در بسته‌های تشویقی ندارد و بسته‌های تشویقی به طور مجزا تعریف می شوند.
 
وی میزان سرمایه‌گذاری ایرانسل برای ورود به نسل‌های سه و چهار نیز حدود یک میلیارد یورو اعلام کرد.
 
مدیر عامل ایرانسل در بخش دیگری از این نشست با اشاره به این‌که در فاصله‌ای کمتر از 100 روز از ارائه 3G، این اپراتور موفق شده است که در شهرهای مختلف خدمات نسل چهار را نیز به مشترکان خود ارائه کند، این روند را یک رکورد بین المللی دانست.
 
دزفولی همچنین یادآور شد: در حال حاضر شبکه نسل سه ایرانسل در 75 شهر مشغول فعالیت است و اکنون این شبکه در 9 شهر تهران، کرج، ارومیه، همدان، تبریز، قزوین، قم و بابل در دسترس مشترکان قرار دارد تا بتوانند با تغییر سیم کارتهای خود از خدمات نسل چهار بهره مند شوند.
 
وی با اشاره به این‌که از امروز به طور رسمی بهره برداری از شبکه 4G در کشور آغاز می‌شود، اظهار کرد:‌ در دنیا بحث ورود نسل چهار از سال 2004 میلادی توسط یک شرکت ژاپنی مطرح شد و بدین ترتیب در سال 2008 اتحادیه بین‌المللی مخابرات الزامات مربوط به این بخش را تدوین کرده و از سال 2009 توسط برخی شرکت‌ها تستهای لازم در این حوزه انجام گرفته و اولین شبکه ال تی ای به طور جدی در این سال راه اندازی شد.
 
مدیر عامل ایرانسل ادامه داد: اما یکی از دلایلی که طی سالهای گذشته باعث اقبال به شبکه نسل چهار بوده بحث افزایش سرعت و امکان انتقال فایلهای حجیم‌تر در مدت زمان کم و بهبود زمان پاسخگویی شبکه و ارائه ارتباط در لحظه محسوب می شود.
 
دزفولی ادامه داد: براساس نظرسنجی‌هایی که در آمریکا صورت گرفته ارائه خدمات نسل چهار در نهایت موجب شده است که 67 درصد صاحبان کسب و کار آن را باعث افزایش بهره‌وری و 47 درصد آنها ورود 4G را باعث کاهش هزینه‌های خود دانسته‌اند.
 
وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره سرعت دانلود و آپلود اینترنت همراه پرداخت و اظهار کرد: اکنون سرعت دانلود ما در شبکه نسل دو رقمی بین 10 تا 130کیلوبیت است که این رقم در شبکه نسل سه به یک تا پنج مگابیت بر ثانیه و در شبکه نسل چهار به حدود 10 تا 40 مگابیت بر ثانیه می‌رسد و سرعت آپلود نیز در شبکه نسل دو رقمی مابین هشت تا 130 کیلوبیت، در نسل سه بین 200 تا 500 کیلوبیت و در نسل چهار رقمی بین یک تا 15 مگابیت خواهد بود.
 
وی همچنین پیش‌بینی کرد که سالهای پیش رو شرایط به گونه‌ای باشد که بیشترین میزان رشد کاربران اینترنت مربوط به کاربران تلفن‌های هوشمند باشد و نه استفاده کنندگان از انواع تبلت‌ها و موبایل‌ها.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.