امنیت

امینت

اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

گوشی

December 7, 2014
20:13 یکشنبه، 16ام آذرماه 1393
کد خبر: 65750

NSA از 70 درصد شبکه‌های مخابراتی جهان جاسوسی می‌کند

گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز Intercept  حاکی از آن است که "آژانس امنیت ملی آمریکا"(NSA) در بیش از 70 درصد شبکه‌های مخابراتی جهان جاسوسی می‌کند و به عبارت دیگر فعالیت نزدیک به سه‌چهارم اپراتورهای جهان و مشترکان آن‌ها را زیر نظر دارد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مرکز جاسوسی فعالیت‌های یاد شده را طی چند سال متوالی تحت پروژه محرمانه‌ای موسوم به Auroragold دنبال می‌کرده است.

طرح Auroragold بر حفره‌های امنیتی در شبکه‌های مخابراتی تاکید دارد و حتی در برخی از شبکه‌ها مشترکان جدید وارد می‌کند تا از این طریق بتواند آسان‌تر تماس‌های تلفنی برقرار شده و پیامک‌های ردوبدل شده را زیر نظر بگیرد.

این اطلاعات را "ادوارد اسنودن" کارمند اسبق سازمان NSA منتشر کرده است که از ژوئن 2013 اقدام به افشاگری علیه این مرکز جاسوسی کرد و هم‌اکنون اسناد مربوط به این ادعاها را روی سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.

"لائورا پویتراس" و "گلِن گرینوالد" از روزنامه‌نگاران معروف سال گذشته با اسنودن در هنگ‌کنگ ملاقاتی انجام دادند و او در جریان این برنامه بخشی از اطلاعات طبقه‌بندی شده NSA در زمینه جاسوسی‌های بین‌المللی و روش‌های انجام آن افشا کرد.

این دو روزنامه‌نگار هم‌اکنون به صورت عمومی اعلام کردند که آژانس امنیت ملی آمریکا در بیش از 70 درصد شبکه‌های مخابراتی جهان جاسوسی می‌کند و اطلاعات آن‌ها را زیر نظر می‌گیرد.

"ادوارد اسنودن" که هم‌اکنون در کشور روسیه زندگی می‌کند به دلیل زیر پا گذاشتن "قانون جاسوسی آمریکا" و سرقت اموال معنوی دولتی در دادگاه عالی ایالت متحده به 30 سال حبس محکوم شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.