امنیت

امینت

اینترنت و شبکه

تبلت

تلفن همراه

سخت‌افزار

گوشی

December 7, 2014
20:22 یکشنبه، 16ام آذرماه 1393
کد خبر: 65752

گوشی‌های اپل از کاربران تایوانی جاسوسی می‌کنند

بر اساس گزارش منتشر شه از سوی مقامات قانون‌گذار دولتی، ‌گوشی‌های هوشمند ساخت اپل، Xiaomi و دیگر شرکت‌ها قوانین مربوط به حریم خصوصی کاربران در کشور تایوان را زیرپا می‌گذارند و با جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران، آن‌ها را به سرورهای مرکزی این شرکت‌ها می‌فرستند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، دولت تایوان تاکنون 12 مدل تلفن‌همراه شناسایی کرده است که با قوانین و استانداردهای مربوط به حفظ حریم شخصی کاربران در این کشور سازگاری ندارند و سازندگان این گوشی‌ها باید 6.43 میلیون دلار جریمه شوند یا اینکه جلوی فروش محصولات آن‌ها گرفته شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از مرکز تنظیم قوانین مخابراتی تایوان اعلام کرد که دولت این کشور بررسی‌های گسترده‌ای را دنبال می‌کند تا هرچه سریع‌تر علیه شرکت‌های مذکور اقدام کند.

"سیائو-چِنگ یو" مدیر "کمیسیون ارتباطات ملی تایوان"(NCC) ضمن اعلام این خبر نام برندهایی که این 12 مدل گوشی را تولید کرده‌اند اعلام نکرد. اما در برخی بررسی‌های قضایی مشخص شده است که برخی از گوشی‌های هوشمند به کارخانه سازنده امکان می‌دهند تا اطلاعات شخصی کاربر را بدون آگاهی او جمع‌آوری کند.

دیگر گوشی‌های شناسایی شده مشکلاتی را شامل می‌شوند که قوانین تصویب شده در کشور تایوان را زیرپا می گذارند و مرکز NCC اعلام کرده است که نتیجه فعالیت‌های خود در این زمینه را طی هفته جاری منتشر می‌کند.

نگرانی‌ها در این زمینه پس از آن شروع شد که "چیو چیه-وِی" از قانونگذاران کشور تایوان اعلام کرد که شرکت چینی Xiaomi با محصولات خود این اقدامات جاسوسی را انجام می‌دهد و بررسی‌های بعدی نیز این ادعا را ثابت کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.