اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 9, 2014
12:17 سه شنبه، 18ام آذرماه 1393
کد خبر: 65789

مبین نت: برای عرضه TD-LTE آماد ایم و منتظر مجوز فرکانس رگولاتوری هستیم

مدیر عامل شرکت ارتباطات مبین نت، اپراتور سراسری وایمکس با اشاره به این‌که این شرکت تصمیم دارد سرویس TD-LTE راه‌اندازی کنند، گفت: این شرکت در حال حاضر امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری مورد نیاز برای ارائه‌ی این خدمت را دارد و نیازمند گرفتن مجوز رگولاتوری است.
 
حسین ریاضی در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه الکامپ برگزار شد، با اشاره به این‌که شرکت مبین نت طی شش سال فعالیت خود در زمینه‌ی خدمات اینترنتی بیش از 750 هزار مشترک آتی و 12 هزار مشترک سازمانی در 31 استان کشور دارد، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون تغییراتی در سیاست‌گذاری سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به وجود آمده که براین اساس تکنولوژی وایمکس از انحصار خارج شده و شرکت‌های ارائه دهنده وایمکس می‌توانند هرگونه خدماتی بی‌سیمی را روی بستر شبکه ارائه دهند.
 
او اظهار کرد: مجوز سرویس TD-LTE از جمله مجوزهای جدیدی است که سازمان تنظیم مقررات آن را طی یک یا دو ماه آینده به مبین نت خواهد داد.
 
وی با اشاره به ارائه‌ی سرویس وای‌ فای از سوی شرکت مبین نت اظهار کرد: در حال حاضر وای فای مبین نت در نزدیک به 500 نقطه در تهران پارک‌ها، فرودگاه‌ها و مراکز تفریحی در کیش و شمال کشور ارائه سرویس می‌کند.
 
ریاضی با اشاره به این‌که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از لحاظ ارائه‌ی تکنولوژی‌های جدید دست شرکت‌ها را باز گذاشته است، اظهار کرد: به دلیل کثرت مشترکین روی باند 3.5 اگر شرکت مبین نت بخواهد سرویس TD-LTE ارائه دهد نیازمند دریافت باند فرکانسی جدید از سوی رگولاتوری است که این امر به مجوز جدید از سوی رگولاتوری نیاز دارد.
 
او اظهار کرد: تعرفه‌های سرویس TD-LTE همان تعرفه‌های وایمکس خواهد بود و فکر نمی‌کنم تعرفه جدیدی به وجود بیاید.
 
ریاضی با اشاره به این‌که دریافت‌کنندگان سرویس‌های با سرعت بالا عمدتا مشترکان انبوه هستند، گفت:‌مشترکان سازمانی کمتر نیازمند سرویس با سرعت بالا هستند مگر این‌که نیازمند برخی سرویس‌های تصویری باشند؛ اگرچه این گونه سرویس‌ها در وایمکس نیز ارائه می‌شود، اما کیفیت ارتباطات تصویری بر TD-LTE بهتر است.
 
او همچنین در پاسخ به این سوال که چرا شرکت مبین نت در برخی شهرها ارائه خدمات اینترنتی ندارد، گفت: هرگونه سرویس رایانه نیازمند تاسیس یک سایت موبایل یا وایمکس است که لازم است حداقل مشترکان هر سایت به حدود 300 نفر برسند، بنابراین اگر مشترکان کمتر از 300 باشند ارائه‌ی هیچ‌گونه سرویس اینترنتی مقرون به صرفه نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.