تلفن همراه

گجت

December 10, 2014
14:08 چهارشنبه، 19ام آذرماه 1393
کد خبر: 65802

با این گجت نمی توانید با عصبانیت رانندگی کنید

محققان اسپانیایی موفق به ساخت گجتی شده‌اند که حالات روحی اشخاص در حین رانندگی را می سنجد و اگر راننده در حالت مستی یا عصبانیت باشد، اجازه رانندگی به او داده نمی‌شود.
سالانه افراد زیادی به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی محکوم به مرگ می شوند. اگر شخصی نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی بی تفاوت باشد با کمک فناوری می توان به اصلاح رانندگی وی پرداخت.
 
محققان اسپانیایی دستگاه جدیدی را اختراع کرده اند که با علائم حیاتی مانند میزان ضربان قلب، نبض و همینطور تعداد دفعات نفس کشیدن راننده و … ارتباط برقرار کرده و در صورتی که علائم گفته شده در حالت طبیعی خود نباشند و برای مثال تعداد ضربان قلب، میزان نفس کشیدن و … بیش از حد معمول باشد، آلارم هشدار به صدا درآمده و  راننده بایستی تا زمان برگشتن حالات مختلف بدن به شکل طبیعی منتظر بماند.
 
این دستگاه می تواند جان بسیاری از انسان ها را که به دلیل بی توجهی به علائم راهنمایی و رانندگی محکوم به مرگ می شوند را نجات دهد.
 
از این گجت با عنوان "سیستم هوشمند رانندگی" یاد می شود که روی اتومبیل نصب شده و از قابلیت های دیگری مانند اندازه گیری سرعت ماشین و همینطور میزان خطر پذیری نیز برخوردار است و می تواند در زمانی که شخص به صورت خطرناک رانندگی می کند، قدرت راندن و هدایت اتومبیل را از وی بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.