سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 11, 2014
9:56 پنجشنبه، 20ام آذرماه 1393
کد خبر: 65809

دلیل عدم حضور وزیر ارتباطات در الکامپ/ نمایشگاه را ساماندهی می‌کنیم

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی بازدید از بیستمین نمایشگاه الکترونیک کامپیوتر و تجارت الکترونیکی – الکامپ 2014- از برنامه های این وزارتخانه برای ساماندهی این نمایشگاه خبر داد.
این درحالی است که الکامپ امسال به دلیل قهر وزیر ارتباطات و معاونانش با الکامپ، توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
 
در آخرین روز برگزاری این نمایشگاه، نصراله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران که از برگزاری الکامپ انصراف داده و در این نمایشگاه حضور نداشتند از الکامپ بیستم بازدید کردند.
 
نصرالله جهانگرد درباره علت عدم حضورش در آئین گشایش بیستمین نمایشگاه الکامپ گفت: برنامه حضورم در افتتاحیه تنظیم نشده بود.
 
وی همچنین درباره علت عدم حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاحیه الکامپ نیز اظهار کرد: ایشان در همان روز باید در مجلس حضور پیدا می کردند.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  درباره کیفیت نمایشگاه امسال الکامپ گفت: به هر حال الکامپ نمایشگاهی حایز اهمیت در حوزه الکترونیک به شمار می‌رود و امیدواریم در سال‌های آینده بهتر از امسال برگزار شود.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره همکاری‌های آینده با دو نمایشگاه «Sebit» آلمان و «gitex» امارات متحده عربی گفت: همکاری با این دو نمایشگاه معتبر در حوزه تجارت الکترونیک به نفع ایران است و هرچه این تعاملات گسترده تر باشد حضور ما نیز در جهان گسترده تر و به تعامل مستمرتر شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های خارجی منجر خواهد شد.
 
دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات درباره جزئیات این همکاری ها گفت: در حال حاضر کلیات این تعامل مورد توافق است و درباره جزئیات در آینده صحبت خواهیم کرد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با مجری الکامپ بیستم با اشاره به چگونگی وضعیت برگزاری و فرایند مالی نمایشگاه، بر شفافیت رویه مالی و معیار سنجش ارزی ریالی ثبت نام غرفه ها در این نمایشگاه تاکید کرد.
 
جهانگرد با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنان پیگیر ساماندهی و شفافیت روند برگزاری الکامپ است و در این زمینه تمام توان خود را به کار خواهد بست اظهار امیدواری کرد در الکامپ بیست و یکم شاهد رفع کلیه موانع برگزاری و اصلاح چارچوب های مشکل ساز آن باشیم تا این نمایشگاه بتواند با استقبال مناسب صنف روبه رو شود.
 
در این بازدید ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نصر تهران با تاکید براینکه الکامپ به عنوان بزرگ ترین ویترین فناوری اطلاعات کشور متعلق به صنف رایانه است، گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای هرگز نسبت به برگزاری این نمایشگاه و منافع صنف خود بی تفاوت نبوده و هدف از این بازدید، بررسی و نظارت بر روند برگزاری الکامپ بیستم و آگاهی از مطالبات شرکت های حاضر در این نمایشگاه است.
 
وی مشکلاتی همچون عدم شفافیت محاسبه نرخ ارزی ریالی ، زمان نامناسب برگزاری الکامپ و نبود شرکت های بزرگ صنف در این نمایشگاه را از جمله موارد مورد انتقاد عنوان کرد.
 
محمدرضا طلایی، رئیس مجمع تشکل های فناوری اطلاعات و مجری برگزاری الکامپ بیستم نیز که معاون وزیر ارتباطات را همراهی می کرد در پاسخ به برخی گلایه ها از برگزاری این نمایشگاه گفت:  در روز افتتاح 5 هزار نفر از الکامپ بازدید کردند و تاکنون هیچ شکایتی نسبت به روند ارزی ریالی ثبت نام از سوی شرکت ها به ما گزارش نشده است.
 
طلایی به تلاش مجمع تشکل ها برای کاهش نرخ ارزی ریالی اشاره کرد و گفت: ما توان خود را در این زمینه به کار بستیم و از 16هزارمتر کل متراژ  نمایشگاه الکامپ، ناچار به فروش 733 متر به نرخ ارزی شدیم. طبق توافقی که با شرکت سهامی نمایشگاه ها کرده ایم قرار است بیش از این میزان ارزی دریافت نشود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.