بازی

فناوری اطلاعات

December 11, 2014
12:27 پنجشنبه، 20ام آذرماه 1393
کد خبر: 65815

با King’s Empire بر جهان حکومت کنید

عنوان King’s Empire، از جمله بازی‌های استراتژیک خوش ساخت و حرفه‌ای است که در نگاه اول هر کسی را که به این ژانر علاقه داشته باشد، به سمت خود می‌کشد.
 
راستش را بخواهید، King’s Empire با گرافیک واقع‌گرایانه و طراحی هنری زیبای خود، حس دوران کهن و رنگ و بوی قرون وسطایی را به من القا کرد. سازندگان این بازی استراتژیک مدیریتی نه تنها بر روی ویژگی‌های معمول این سبک که شامل سیستم‌های خرید و فروش، ساخت سرباز و ارتقا‌ است، به خوبی کار کرده‌اند، بلکه وسواس شدیدی را در طراحی ظاهر بازی از خود نشان داده‌اند که این وسواس از لحظه‌ی اول ورود به بازی کاملا مشهود است. همه چیز در محیط بازی زنده است، دور دست‌ها کاملا مشخص هستند و حتی کبوترهایی که بر فراز شهر و پایگاه‌تان گاهی به پرواز در می‌آیند، به طرز عجیبی سینمایی کار شده‌اند. شاید با خود بگویید که در این سبک‌ها همه چیز گرافیک و جلوه‌های بصری نیست، اما وقتی این عنوان را در کنار بازی‌هایی مثل Clash of Clans معروف قرار می‌دهیم، می‌بینیم که Clash of Clans گرافیکی فانتزی‌تر دارد.
 
به مانند بسیاری از بازی‌های استراتژیک مدیریتی، شما دارای مواردی مانند ساختمان، منابع، سرباز، جادوگر و آیتم‌های دیگر هستید که هرکدام از آن‌ها دارای چندین نوع هستند و براساس پیشرفت شما، قابل ارتقا خواهند بود. بازی به صورت سروری انجام می‌شود. به این معنی که دسته‌های زیادی از بازیکنان درون سرورهای مشخص قرار می‌گیرند که این سرورها دارای یک پایتخت هستند. شما می‌توانید با تشکیل اتحاد میان بازیکنان دیگر، علاوه بر اینکه قدرت خود را افزایش دهید، آماده‌ی حمله به پایتخت شوید. البته حمله‌ به پایتخت کار راحتی نیست و اتحادهای دیگر که دشمن اصلی شما هستند، سد بزرگی جلوی راه‌تان خواهند بود. پیروزی و تصرف پایتخت به معنای حکمرانی در آن سرور است. نقشه‌ی محلی نشان‌دهنده‌ی سروری که در آن هستید، خواهد بود و نقشه‌ی جهان، سرورهای دیگر را نشان می‌دهد که توسط سایر اتحادها اداره می‌شود.
 
اما سربازان و سازه‌ها به چه صورت ساخته خواهند شد؟ در اینجا قانون همیشگی وجود منابع مطرح می‌شود. آهن، چوب، سنگ، طلا و گندم از منابع اصلی شما محسوب می‌شوند. بر اساس نحوه‌ی پیشرفتی که دارید، میزان دست‌یابی شما به این منابع متغیر خواهد بود. در بازی دهکده‌هایی وجود دارد که این دهکده‌ها وظیفه‌ی تامین منابع را بر عهده دارند. تصرف هر یک از آن‌ها دشواری‌های خاص خود را دارد و دهکده‌ها طول عمر متغیر دارند که وابسته به میزان منابع‌شان است.
 
دشمنان شما در بازی فقط بازیکنان دیگر مانند خود شما نیستند، بلکه خود بازی هم دشمنانی مجازی در نقشه‌ها قرار داده است تا شما را بیش از پیش به چالش بکشد. صلیبیون سرخ یکی از این دشمنان مجازی هستند که برای شما می‌توانند مزاحمت‌های زیادی ایجاد کنند. البته اگر زیرک باشید، با حمله به قلعه‌های آن‌ها می‌توانید مقدار زیادی آهن تصاحب کنید. برادران اشکا و کمپ دزدان از جمله مواردی هستند که توسط هوش مصنوعی اداره می‌شوند.
 
اشاره به اتحادها کردیم. در این بازی فقط تشکیل اتحاد باعث ایجاد دوستی میان شما و دیگران نمی‌شود، بلکه می‌توانید خارج از آن‌ها هم به دیگران پیغام دوستی ارسال کرده و روابط خوبی را برقرار کنید. برخلاف بازی Clash of Clans که فقط امکان انتقال سرباز در طایفه‌ها وجود داشت، در بازی King’s Empire، چه در اتحاد باشید و چه با کاربران دیگر دوستی داشته باشید، می‌توانید به انتقال سرباز و منابع اقدام کنید.
 
الماس، مهم‌ترین منبع در بازی است که باعث پیشرفت هرچه زودتر کاربر خواهد شد. خوشبختانه این بازی شما را مجبور به داشتن الماس برای پیشرفت نمی‌کند و شما می‌توانید به شکل عادی به بازی‌ کردن ادامه دهید. البته، اگر خیلی به بازی علاقه‌مند شدید و پیشرفت بیشتری را خواهان هستید، کافه بازار این امکان را در اختیار کاربران اندرویدی قرار داده است تا به وسیله‌ی سیستم پرداخت شتابی و با واحد پول ریال، به راحتی اقدام به خرید الماس کنند.
 
اگر از حرفه‌ای‌های سبک استراتژیک هستید و به دنبال یک بازی چالش برانگیز و درگیرکننده هستید، King’s Empire یک گزینه خوب برای شما محسوب می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.