امنیت

رگولاتوری

December 13, 2014
17:02 شنبه، 22ام آذرماه 1393
کد خبر: 65839

رگولاتور: ورود به حریم خصوصی کاربران غیرقانونی است

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر رعایت حریم خصوصی افراد در فضای مجازی گفت: ورود به محتوای اطلاعات افراد در فضای مجازی خط قرمز به حساب می آید.

علی اصغر عمیدیان در نشست خبری خود  که به مناسبت یازدهمین سالروز تأسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد در خصوص  رعایت حریم خصوصی افراد و  تعیین هویت کاربران اینترنتی، اظهار داشت: وقتی صحبت تعیین هویت می شود، هویتی است که قابلیت دسته بندی داشته باشد و منظور ورود به محتوای حریم شخصی افراد نیست. 
 
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی  با اشاره به اصل 25 قانون اساسی که بر رعایت حریم خصوصی افراد تاکید شده گفت: قانون اساسی و قانون جرایم رایانه ای خطوط قرمزی است که بدون آنها نمی توان به حریم خصوصی افراد نزدیک شد و در واقع منظور از تعیین هویت کاربران؛ دسته بندی افراد به گروه های اساتید، دانشگاه ها، دانشجویان، کسبه و سایر اصناف  است تا بتوان مطابق با نیاز آنان و به  شکل بهره‌ور تر،  خدمات ارائه کرد.
 
عمیدیان تاکید کرد: احراز هویت کاربران به  منظور  تشخیص هویت اقشار مختلف مردم برای دسته بندی نیازهایشان است و زمانی که موضوع احراز هویت  کاربران مطرح شد منظور هویتی بود که قابلیت دسته بندی بدون ورود به حریم خصوصی افراد  را دارد.
 
وی در خصوص آخرین وضعیت طرح رومینگ ملی که بین اپراتورها برای پوشش دهی بیشتر شبکه ارتباطی انجام شد  نیز گفت: تا پایان بهمن ماه سال جاری تمام نقاط کشور از سیستم رومینگ  ملی  بهره خواهند برد و اپراتور ها در این زمینه تلاش خواهند کرد.
 
وی با بیان این که رومینگ بین رایتل با دو اپراتور دیگر برقرار است اما دو اپراتور اول و دوم در برخی از نقاط  شهرستان ها هنوز رومینگ را برقرار نکرده اند با ارائه آماری از وضعیت مشترکان روم شده  هر اپراتور گفت: ایرانسل 26 هزار 463مشترک در همراه اول  ، همراه اول 5 هزار و  462مشترک در ایرانسل ،  رایتل  نیزدر شبکه همراه اول حدود  227  هزار مشترک و در ایرانسل حدود  85 هزار مشترک روم کرده است.
عمیدیان همچنین در ارتباط با ترابردپذیری شماره ها با اشاره به  تاکید وزارت ارتباطات بر انجام آن تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعمال حاکمیت منطقی ناظر بر فعالیت اپراتور ها مطابق با پروانه های ارائه شده بوده  و تعاملش  با اپراتور ها کاملا قانونمند است .
 
او همچنین در ارتباط با  فعالیت های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پایش فضای فرکانسی  به پیشرفت 32 درصد پوشش جمعیتی در خشکی  اشاره کرد و گفت: این پروژه نیاز به سرمایه گذاری های کلانی داشته که در سازمان تنظیم مقررات با جدیت آن را دنبال می کنیم.
 
وی در ارتباط با گزارش فرکانس های ارتباطی که در کمیته مشترک  بین وزرای دفاع، ارتباطات، بهداشت و سازمان انرژی اتمی مطرح شده  نیز گفت:  گزارش کامل از وضعیت فرکانسی تهیه  و  به نهاد  ریاست جمهوری ارسال شده و 
 
براساس تحقیقات انجام شده مشخص شده در آنتن های موبایل (BTS) استانداردهای لازم رعایت می شود و خطری برای زندگی مردم ندارد.
 
معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوالی در خصوص مقایسه  قیمت اینترنت  در ایران با سایر کشور ها  نیز گفت: این موضوع باید از ابعاد  مختلف بررسی شود اما  با تلاش های صورت گرفته به سمتی می رویم که هزینه اینترنت را تا جای ممکن کاهش دهیم. 
 
معاون وزیر ارتباطات در خصوص موضوع پیامک‌های انبوه نیز یادآور شد: پس از استعلام اپراتورهای تلفن همراه در سال 91 حدود 3 میلیون و 318 هزار و 364 مشترک همراه اولی اعلام کردند که مایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی نیستند  و برهمین اساس اپراتورها موظف شدند تا برای مابقی مشترکان نیز فضایی را ساماندهی کنند که بتوانند اعلام انصراف دهند که اپراتور همراه اول شماره 8999 و اپراتور دوم شماره 5005 را برای اعلام انصراف اعلام کردند.
عمیدیان در پایان نیز با  اشاره به برنامه های منسجم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال آینده خاطر نشان کرد: تنظیم مقررات با آینده نگری برنامه های خود را پایه گذاری کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.