اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 13, 2014
17:50 شنبه، 22ام آذرماه 1393
کد خبر: 65849

رگولاتور: بهمن ماه آخرین فرصت همراه اول برای رفع اختلالات است

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤال‌های مکرر خبرنگاران از نتیجه بررسی کمیته ویژه رئیس‌جمهور برای بررسی پارازیت‌ها گفت: اندازه‌گیری‌ها انجام و به ریاست جمهوری ارسال شده اما اظهارنظر اخیر وزیر دفاع درباره پارازیت‌ها پیش از تکمیل اندازه‌گیری‌ها بوده است.

علی اصغر عمیدیان در یک نشست خبری در خصوص تشکیل کمیته ویژه برای بررسی پارازیت‌ها با دستور رئیس‌جمهور اظهار داشت: این کمیته متشکل از وزرای ارتباطات، بهداشت، رفاه و سازمان انرژی اتمی است که رگولاتوری مسئولیت اندازه‌گیری سطح سیگنال را بر عهده دارد.
 
معاون وزیر ارتباطات افزود: این سازمان سطح سیگنال را به صورت دوره‌ای بررسی می‌کند و در این باره گزارشی تهیه شده و به ریاست جمهوری ارسال شده است اما اظهارنظر وزیر دفاع دباره پارازیت‌ها پیش از تکمیل اندازه‌گیری‌ها بوده است.
 
وی در پاسخ به اصرار خبرنگاران برای اعلام نتیجه بررسی‌ها و آنچه که به ریاست جمهوری ارسال شده، گفت: در این کمیته هر سازمان مسئولیتی دارد که مسئولیت رگولاتوری تنها اندازه‌گیری سطح تشعشات است و سپس تحلیل اینکه آیا سطح تشعشات منطبق با استاندارد است یا خیر و اینکه آیا این حد تشعشع بر سلامتی انسان تأثیر دارد بر عهده سازمان انرژی اتمی و سپس وزارت بهداشت است.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توضیح داد: در بررسی مضر بودن یا نبودن تشعشات، زاویه تابش، جهت تابش و مدت زمان قرار گرفتن یک سلول در معرض تابش تعیین کننده است در نهایت اندازه‌گیری‌های انجام شده بر اساس یک استاندارد بین‌المللی در یک پکیج نرم‌افزاری با شاخصه‌های گفته شده وارد می‌شود و درباره مضر بودن یا نبودن آنها تعیین نتیجه می‌کند.
 
وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگاران مبنی بر اینکه حداقل نقاطی که سطح تشعشات در آنها بیشترین میزان را دارد اعلام کنید، تأکید کرد: نمی‌توان نقطه‌ای را به عنوان دارای بیشترین سطح تشعشات اعلام کرد.
 
وی در واکنش به اینکه حتی وزیر ارتباطات نیز پیشتر درباره تغییر میزان سطح تشعشات نسبت به سال‌های قبل اظهارنظر کرده، گفت: اظهارنظر وزیر ارتباطات از بابت عضویت وی در کمیته ویژه بوده و به عنوان رئیس رگولاتوری از اتفاقات آن کمیته خبر ندارم.
 
عمیدیان در واکنش به اینکه سازمان هواشناسی تداخل در ارسال امواج این سازمان را ناشی از پارازیت‌ها اعلام کرده گفت: موضوع هواشناسی مربوط به تداخل سایت هواشناسی با فرکانس استاندارد وای‌فای است. برای حل این مشکل یا باید سایت هواشناسی به بیرون از شهر منتقل شود یا تنظیمات فنی را به گونه‌ای انجام دهند که تداخل فرکانسی با سیگنال‌های وای‌فای نداشته باشد.
 
امکان توسعه پهنای باند در بخش ثابت وجود ندارد
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه نشست خبری خود که به مناسبت یازدهمین سال تأسیس این سازمان برگزار شده بود، در خصوص اجرای ترابردپذیری شماره (جابجایی شماره بین اپراتورهای تلفن همراه) اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی این کار تا 16 ماه پس از واگذاری مجوز نسل 3 اجرا می‌شود و در این زمینه امضاهای قرارداد را نیز از اپراتورها گرفته‌ایم که اگر اجرا با تأخیر مواجه شد احتمالاً به خاطر مشکلات فنی خواهد بود.
 
وی همچنین از نهایی شدن پروانه جدید شرکت‌های PAP در جلسات آینده کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار داد و گفت: در بخش همراه امکان توسعه پهنای باند وجود دارد اما هم اکنون در بخش ثابت در حوزه مخابرات و PAP ها این امکان وجود ندارد.
 
وی در پاسخ به سؤالی درباره عدم اعمال تخفیف زیرساخت و مخابرات برای شرکت‌های PAP گفت: در مصوبه قبلی 35 درصد تخفیف اینترنت زیرساخت و 35 درصد تخفیف خدمات مخابرات پیش‌بینی شده بود که با اعمال این دو تخفیف شرکت‌های PAP ، مبلغ 20 درصد تخفیف را برای کاربران اینترنت خانگی اعمال کنند اکنون این ارقام به 20 درصد تخفیف برای زیرساخت و مخابرات کاهش یافته تا شرکت‌ها 20 درصد تخفیف را برای کاربران لحاظ کنند.
 
وی ادامه داد: در این باره مقرر شده که شرکت‌های PAP که این تخفیف را اعمال کرده‌اند و گزارش ممیزی و تأیید از رگولاتوری دارند مبالغ تخفیف زیرساخت و مخابرات را نیز دریافت کنند.
 
تدوین آئین‌نامه‌ای برای نصب آنتن تلفن همراه
 
وی درباره همکاری سازمان‌ها برای نصب آنتن تلفن همراه گفت: در زمان گذشته دستگاه‌ها موظف به همکاری برای توسعه ICT بودند. بعد از خصوصی‌سازی اپراتورها رفتار دستگاه‌ها نیز متفاوت شد اکنون در کمیسیون تنظیم مقررات آیین‌نامه‌ای در حال تدوین است که در کنار پرداخت منطقی حق و حقوق شهرداری‌ها، سازمان‌ها مانع واگذاری خدمات نشوند.
 
تفکیک قیمت اینترنت از اینترانت برای کاهش هزینه کاربران
 
معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤال فارس درباره اینکه یکی از آسانترین راه‌های کاهش قیمت اینترنت تفکیک ترافیک داخلی از ترافیک بین‌المللی است که در این باره اعلام شده که بیش از 50 درصد ترافیک مشترکان را ترافیک داخلی تشکیل می‌دهد چرا وزارت ارتباطات این اقدام را برای کاهش سرعت اینترنت انجام نمی‌دهد، گفت: این کار باید با توافق شرکت زیرساخت انجام شود و باید در این قرارداد منافع زیرساخت و ارائه‌کننده خدمت حفظ شود.
 
عمیدیان گفت:‌باید به این توجه کنیم که زیرساخت و شرکت‌های ارائه دهنده خدمت در ازای چه مقدار سرمایه‌گذاری چه سودی می‌برند.
 
وی در واکنش به اینکه شرکت دولتی زیرساخت در زنجیره اینترنت کشور نباید به دنبال سود باشد، گفت: ما نیز معتقدیم که شرکت زیرساخت نباید به دنبال سودآوری باشد اما اگر هزینه ایجاد شبکه را دولت متقبل می‌شود دیگر نباید هزینه نگهداری آن را پرداخت کنند.
 
وی گفت: به تفکیک هزینه اینترنت از اینترانت در قیمت اینترنت کاربر معتقدیم اما در روش اجرا اختلاف وجود دارد.
 
عمیدیان همچنین در خصوص عدم پشتوانه اجرایی برای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات گفت: یکی از نواقص فقدان پشتوانه قضایی تخصصی است اگرچه اوضاع رسیدگی به شکایت و بازار در سال‌های اخیر بهتر شده اما استقرار دادسرای ویژه در رگولاتوری می‌تواند به این امر کمک کند.
 
وی همچنین در خصوص موضوع تلویزیون تعاملی تأکید کرد که ارائه این سرویس منوط به دریافت مجوزهای شبکه اجرایی از وزارت ارتباطات است و برای ارائه محتوا باید از متولیان محتوا مجوز گرفته شود.
 
بهمن ماه آخرین فرصت همراه اول برای رفع اختلالات
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختلال اپراتور همراه اول به دلیل ارتقا به نسل بالاتر گفت: طبق اعلامی که به اپراتور شده این اختلال‌ها باید حداکثر تا بهمن‌ماه برطرف شود.
 
عمیدیان یادآور شد: تا 12 بهمن رومینگ ملی به این اپراتورهای تلفن همراه به پایان می‌رسد و در 22 بهمن جشن رومینگ ملی برگزار می‌شود.
 
معاون وزیر ارتباطات در نهایت در خصوص موضوع پیامک‌های انبوه یادآور شد: پس از استعلام اپراتورهای تلفن همراه در سال 91 حدود 3 میلیون و 318 هزار و 364 مشترک همراه اولی اعلام کردند که مایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی نیستند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.