امنیت

اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

December 14, 2014
17:44 یکشنبه، 23ام آذرماه 1393
کد خبر: 65867

فیس‌بوک در پرونده قتل جوان بریتانیایی متهم شد

تحقیقات برای قتل "لی ریگبای" یکی از سربازان بریتانیایی همچنان ادامه دارد و در مقابل شرکت فیس‌بوک درخواست ماموران پلیس برای انتشار اطلاعات شخصی این کاربر را رد کرده است.

 

گزارش‌های منتشر شده در خبرگزاری بی‌بی‌سی حاکی از آن است که فیس‌بوک به پیام‌های منتشر شده از سوی مظنونین مبنی بر انجام یک قتل برنامه‌ریزی شده توجه نکرد و ماموران پلیس هم‌اکنون این پرونده را به دقت بررسی می‌کنند.

فیس‌بوک توضیح داد که به دنبال آگاهی از این اتفاق بسیار وحشت‌زده شده است و البته اظهار داشت که روی صفحات خود فضایی برای فعالیت تروریست‌ها مهیا نکرده است.

در بیانیه شرکت فیس‌بوک آمده است: «ما هم مانند هرشخص دیگری از شنیدن خبر قتل سرباز "لی ریگبای" بسیار ناراحت شده‌ایم».

در ادامه این بیانیه نوشته شده است: «ما به پرونده‌های شخصی پاسخ نمی‌دهیم. اما سیاست‌های فیس‌بوک بسیار واضح و مشخص است: به محتوای تروریستی اجازه انتشار نخواهیم داد و گام‌هایی برمیداریم تا مردم را برای استفاده از این شبکه اجتماعی در راستای اهداف یاد شده برحذر داریم».

"مالکولم ریفکایند" مدیر کمیته امنیت و اطلاعات بریتانیا(ISC) مسؤولیت این پرونده را برعهده گرفت و اعلام کرد که هرچه سریع‌تر به این اتفاق رسیدگی می‌کند.

او فیس‌بوک را به عنوان مظنون یا متهم این پرونده معرفی نکرد و البته توضیح داد که حضور فیس‌بوک باعث بسط پیدا کردن این اتفاق شده است.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.