تحلیل بازار

تلفن همراه

December 16, 2014
9:54 سه شنبه، 25ام آذرماه 1393
کد خبر: 65882

محبوب‌ترین برندهای موبایل و تاخت چینی‌ها در حضور اپل

گارتنر با تحلیل بازار موبایل در فصل تابستان اقدام به انتشار لیست پر فروش‌ترین برندهای موبایل کرد که در آن همچنان سامسونگ صدر جدول است اما چینی‌ها به سرعت در بازار جهانی می‌تازند.
مؤسسه گارتنر با تحقیقاتی که در بازار موبایل داشته روند حیات فیچر فون‌ها (گوشی‌های قدیمی) را همچنان به شدت فرسایشی دانسته و افت 25 درصدی از جایگاه قبلی‌شان را در سه ماهه سوم سال 2014 عنوان کرده است.
این مؤسسه در گزارشی آورده است که اکنون 66 درصد بازار جهانی موبایل در اختیار گوشی‌های هوشمند و 34 درصد از آنِ فیچر فون‌هاست اما روند نزولی حرکت فیچر فون‌ها بیشتر از همه به جایگاه نوکیا و سامسونگ ضربه وارد کرده است.
کشورهای در حال توسعه اروپای شرقی، خاورمیانه و آفریقا در این بازه زمانی رشد 50 درصدی را در ارتباط با بازار گوشی‌های هوشمند شاهد بودند. آمریکا هم در میان کشورهای توسعه یافته بیشترین رشد را در این زمینه داشته است در حالیکه اروپای غربی با کاهش کمی مواجه شده است.
گوشی‌های هوشمند چینی به دلیل دو شاخصه ارزانی و امکانات مناسب، بیشترین رشد را در بازارهای جهانی از منظر فروش داشته‌اند. آیفون هم با رونمایی از دو محصول جدید خود (6 و 6 پلاس) ثابت کرد که همچنان رقیب پر و پا قرصی برای تمامی برندهای موبایل است.
گارتنر وضعیت و جایگاه هر کدام از برندهای موبایل را در قیاس با سه ماهه سوم 2013 طبق جدول زیر گزارش کرده است:
 
 
سامسونگ که در هر دو حوزه فیچر فون و اسمارت فون فعال بوده از سال گذشته با کاهش حدودا 8 درصدی از سهم بازار مواجه شده است. این برند کره‌ای که در چین نیز دارای بیشترین سهم بازار است در این بخش هم با کاهش  28.6 درصدی مواجه شده است.
با این حال اپل که برای مدت طولانی رقیب اصلی سامسونگ در بازارهای جهانی بوده توانسته با معرفی آیفون6های خود رشد 26 درصدی را در فروش نسبه به سه ماهه سوم سال 2013 تجربه کند. چشم‌انداز فعالیت‌های این برند مثبت ارزیابی و گفته شده که همچنان رشد خواهد کرد.
جالب است که بعد این دو برند جهانی، چینی‌ها قد علم کرده و بیشترین سهم بازار از فروش را به دست آورده‌اند.
هواوی، شیائومی و لنوو تماما با رشد فروش مواجه شده‌اند اما با این حال تنها سهم لنوو علی‌رغم فروش بیشتر با افت روبرو شده است.
نکته جالب میزان سهم‌آوری شیائومی از بازار گوشی‌های هوشمند است به گونه‌ای که می‌توان رشد انفجاری را به این برند نسبت داد.
شیائومی در به دست آوردن بازار توانسته از سال گذشته رشد 246 درصدی داشته باشد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.