اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 16, 2014
11:44 سه شنبه، 25ام آذرماه 1393
کد خبر: 65889

راهکار افزایش سرعت اینترنت در ایران

مدیر عامل یک شرکت اینترنتی با اشاره به این‌که اینترنت در ایران به صورت انحصاری از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت تامین می‌شود، گفت: اگر زیرساخت‌های لازم مثل فیبر نوری در کشور آماده شود می‌توان اینترنت را با سرعت و کیفیت بالاتری ارائه داد.
 
محمد صادقین در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که در ایران زیرساخت‌های لازم برای ارائه‌ی خدمات اینترنتی به صورت عادی وجود ندارد، اظهار کرد: به همین دلیل شرکت‌های اینترنتی معمولا خدمات اینترنتی وایرلس را به مشترکان ارائه می‌دهد.
 
وی ادامه داد: اگر زیرساخت‌های لازم مانند فیبر نوری در کشور آماده استفاده شود، می‌توان اینترنت را با سرعت و کیفیت قابل قبول به صورت کابلی ارائه داد.
 
او با اشاره به این‌که اینترنت در ایران به صورت انحصاری از طریق شرکت ارتباطات زیرساخت توزیع می‌شود، گفت: بنابراین کیفیت اینترنتی که از سوی شرکت‌های ISP به دست مشترک می‌رسد به کیفیت اینترنت شرکت زیرساخت بستگی دارد.
 
صادقین درباره‌ی قیمت اینترنت در ایران اظهار کرد: شرکت‌های اینترنتی می‌توانند با پایین آوردن برخی هزینه‌ها و ارائه‌ی خدمات اینترنتی به صورت بسته‌های تخفیف‌دار قیمت تمام شده اینترنت را برای مشترکان کاهش دهد.
 
این کارشناس همچنین درباره‌ی تخفیف‌هایی که قرار بود از سال گذشته از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت بابت کاهش تعرفه به شرکت‌های اینترنتی داده شود، تصریح کرد: این تخفیف 25 درصدی از آبان‌ماه امسال به شرکت‌های اینترنتی ارائه می‌شود و شرکت‌های اینترنتی نیز به همین نسبت در فروش اینترنت به مشترکان تخفیف می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.