اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 16, 2014
12:46 سه شنبه، 25ام آذرماه 1393
کد خبر: 65895

جریمه 18 میلیون دلاری در انتظار گوگل در هلند

شرکت گوگل ممکن است به علت نقض حریم شخصی در هلند تا 18.6 میلیون دلار جریمه شود. رگولاتوری هلند از این شرکت خواسته تا به حریم شخصی کاربران هلندی‌اش احترام بگذارد.
مقامات هلندی می‌گویند بررسی هایشان نشان می دهد که گوگل از طریق استفاده از اطلاعات شخصی کاربرانش مانند اطلاعات مربوط به تاریخ استفاده از سرویس‌های گوگل و موقعیت مکانی آنان قوانین حفاظت از داده های خصوصی افراد خود را نقض کرده است. هدف اصلی گوگل از این کار بمباران تبلیغاتی کاربران بوده است.
 
سازمان هلندی Data Protection Authority (DPA) هم اعلام کرده گوگل تا پایان ماه فوریه سال 2015 یعنی کمتر از سه ماه دیگر فرصت دارد تا نحوه استفاده و جمع آوری داده های کاربران را در هلند تغییر دهد و در غیر این صورت باید در انتظار جریمه ای سنگین باشد.
 
علاوه بر هلند پنج کشور دیگر اروپایی شامل فرانسه، آلمان، بریتانیا، ایتالیا و اسپانیا نیز در حال تحقیق در مورد این مساله هستند. مقامات مربوطه در این کشورها می‌گویند گوگل با ترکیب داده‌های به دست آمده از کاربران در زمان استفاده از ایمیل، جستجوگر، وب سایت های ثالث مجهز به ابزار ردگیری گوگل، داده های موقعیت مکانی و ویدیوهای مشاهده شده کاربران تبلیغاتی را برایشان نمایش می دهد. همچنین این نگرانی وجود دارد که گوگل داده های یاد شده را در اختیار سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا قرار دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.