تلفن همراه

گجت

December 17, 2014
12:28 چهارشنبه، 26ام آذرماه 1393
کد خبر: 65923

گجتی برای هشدار مرگ در خواب

 
بسیاری از اشخاص با مشکلات متعدد سلامتی روبرو هستند که منجر به بروز کم خوابی، بد خوابی یا بیماری های مختلف می‌شود اما اکنون گجت هوشمندی برای این اشخاص ساخته شده است.
در سال های اخیر، گجت های سلامتی بسیاری برای تشخیص بیماری های مختلف ساخته و روانه بازار فناوری شده اند که از میان آنها ، گجت های لاغری با استقبال بسیاری از کاربران مواجه شده اند. گجت های سلامتی، یکی دیگر از فناوری های پوشیدنی هستند که نگاه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده اند. اکنون محققان از گجت جدیدی رونمایی کرده اند که بدون نیاز به برنامه های سخت و تنها با گوش دادن به ریتم تنفسی اشخاص می تواند اختلالات خوابی را بازگو کند. تنها با گوش دادن به ریتم تنفسی اشخاص هنگام خواب می توان به بسیاری از بیماری ها یا دلایل کم خوابی و بد خوابی پی برد.
 
محققان فلوریدا هدفونی را طراحی کرده اند که با اتصال به گوشی های آیفون می تواند ریتم تنفسی را مورد مطالعه قرار دهد. محققان به مدت شش ماه، ریتم خواب اشخاص مختلف را با کمک این هدفون ها مورد بررسی قرار دادند.
 
این هدفون ها در کنار تختخواب ها قرار گرفته و ریتم مداومی از شیوه تنفس و دم و بازدم شخص را ثبت کرده و پزشک با بررسی این ریتم تنفسی می تواند به بیماری های مختلفی مانند آپنه خواب، بی خوابی، سندروم پاهای بی قرار و … پی ببرد زیرا این بیماری ها در ظاهر می توانند اهمیت چندانی نداشته باشند اما بسیار خطرناک هستند و می توانند سلامتی انسان را تهدید کنند.
 
محققان معتقدند با این روش به خوبی می توان ریتم خواب اشخاص را کنترل کرده و به درمان یا نجات بیمارانی پرداخت که با احتمال مرگ در خواب مواجه هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.