لبه تکنولوژی

December 19, 2014
20:16 جمعه، 28ام آذرماه 1393
کد خبر: 65948

قدم بزرگ سونی در رقابت با گوگل گلس

سونی امروز قدم بزرگ دیگری در رقابت با گوگل گلس برداشت. این شرکت یک ماژول صفحه نمایش جلوی چشم را معرفی کرده که با تکنولوژی OLED ساخته شده و رزولوشنی بیشتر از صفحه نمایش‌های گوگل گلس را نمایش می‌دهد.
 
کمپانی سونی امروز از یک ماژول صفحه ‌نمایش جلوی چشم رونمایی کرده که به انواع عینک‌های معمولی بازار متصل می‌شود. این صفحه نمایش از نوع OLED است و می‌تواند اطلاعات را با رزولوشن بسیار بالایی به نمایش بگذارد.
 
دستگاه جدید، مشابهت بسیاری با دیگر گجت پوشیدنی سونی یعنی SmartEyeGlasses دارد که نوشته‌ها و اطلاعات را به رنگ سبز بر روی لنزهای عینک به نمایش می‌گذارد.
 
 
این ماژول دارای وزنی تنها 40 گرمی است که با بندهای خود به دور سر کاربر محکم می‌شود. مرکز کنترل این صفحه نمایش در سمت راست قرار دارد که پردازنده ARM، سنسورها، بلوتوث و ماژول وای فای را در خود جای داده است. 
 
سنسورهای قرارگرفته در این مرکز شامل یک قطب‌نمای الکترونیکی، سرعت‌سنج و سنسور تاچ است که می‌تواند برای کار با محتویات نمایش‌داده‌شده در صفحه نمایش مورد استفاده قرار گیرد. سونی ادعا می‌کند که صفحه نمایش این ماژول با اندازه ای 0.23 اینچی کوچک‌ترین نوع در دنیاست و قادر است با بهره‌گیری از تکنولوژی OLED و خلق رزولوشنی 640×400 پیکسل، از گوگل گلس با رزولوشن 640×360 پیکسل، عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد.
 
این دستگاه همچنین حافظه‌ای 16 گیگابایتی دارد که بنابر درخواست مشتری‌های سونی قابل تغییر است. این ماژول می‌تواند با اسمارت فون ها نیز خود را جفت کند؛ از این طریق، انواع اطلاعات مورد نیاز چون نقشه و راهبری، فاصله‌ها و اطلاعات مورد نیاز از یک محل و همچنین تماشای ویدیوی در حال ضبط از دوربین اسمارت فون امکان‌پذیر می‌شود.
 
 
در حالی که سونی هنوز زمانی برای فروش SmartEyeGlasses ارائه نمی‌کند، خبر داده که تولید انبوه ماژول‌های جدید را از سال آینده میلادی آغاز می‌کند.
 
یکی از سخنگویان سونی در توضیح تفاوت SmartEyeGlasses و ماژول امروز می‌گوید: "عینک‌های هوشمند سونی برای استفاده در زمان‌های طولانی و خواندن پیام‌های کوتاه طراحی شده است. در حالی که دستگاه معرفی شده امروز برای استفاده در زمان‌های کوتاه‌تر، همزمان با تمرکز بر کارهای دیگر تولید شده است."
 
نمونه اولیه ای از این ماژول با نام SmartEyeGlass Attach قرار است در CES 2015 رونمایی شود. سونی همچنین خبر داده که تولیدکنندگان عینک می‌توانند از سال آینده درخواست خود برای خرید این ماژول‌ها را ارائه کنند. زمان دقیق ارائه و قیمت این ماژول از سوی سونی اعلام نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.