لبه تکنولوژی

December 19, 2014
20:44 جمعه، 28ام آذرماه 1393
کد خبر: 65954

روبات‌ها مشاغل تخصصی صنعت خدمات مالی را هدف گرفته‌اند

نتایج یک مطالعه نشان داده است برخی مشاغل تخصصی به خاطر پیشرفت روبوتیک و فناوری‌های تخصصی با خطر نابودی مواجه هستند.به گزارش وب‌سایت zdnet، مطالعه‌ای در استرالیا پیش‌بینی کرده است ربات‌ها و فناوری‌های خودکار تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را در مشاغلی مثل حسابداری و صنایع مالی از بین خواهند برد. یافته‌های این مطالعه که توسط وزارت صنعت استرالیا منتشر شده است نشان می‌دهد برخی از فرصت‌های شغلی متعلق به نیروی کار ماهر و متخصص مثل دفترداری، حسابداری و ممیزی مالی به خاطر پیشرفت این فناوری‌ها در معرض خطر نابودی قرار دارد.
 
بنا بر این مطالعه، «چالش فناوری‌های خودکار فقط فرصت‌های شغلی غیرتخصصی محدود نمی‌شود، چرا که روبات‌ها رفته‌رفته در حال تصاحب وظایف نیروی کار دارای مهارت‌های متوسط و بالا هستند». در این گزارش ابراز امیدواری شده است استفاده از فناوری‌های روبوتیک به افزایش بازدهی بینجامد و افزایش بازدهی نیز همانند آنچه در دوران انقلاب صنعتی اتفاق افتاد، به تولید محصولات ارزان‌تر و تولید درآمدهای قابل مصرف بیشتری بینجامد.
 
در این مطالعه همچنین پیش‌بینی شده است افزایش فناوری‌های روبوتیک و خودکار به خلق مشاغل تخصصی جدیدی در سایر صنایع بینجامد. بر آنچه در این گزارش آمده است: «مزیت نسبی انسان بودن-یعنی توانایی حل مسئله با درک و شهود و خلاقیت به خرج دادن- و نیز نامحدود بودن نیازها و خواسته‌های انسان باعث خواهد شد فرایند جابجایی مشاغل به خاطر پیشرفت فناوری‌های خودکار چندان بلندمدت نباشد. فناوری‌های خودکار به فناوری‌های جدیدی اجازه ظهور و توسعه خواهند داد و نیروی کار را نیز قادر خواهد کرد از این مزایای نسبی به شیوه‌ای که در حال حاضر غیرقابل تصور است، استفاده کنند»
 
chart-2.jpg
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.