تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

December 19, 2014
23:20 جمعه، 28ام آذرماه 1393
کد خبر: 65969

گوشی چینی جدید با قابلیت درک همه فرمان‌های صوتی

شرکت چینی ZTE روز جاری مدل جدید گوشی هوشمند خود را با نام Star 2 معرفی کرد و توضیح داد که این محصول با هرآنچه کاربران تا امروز دیده‌اند متفاوت است.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این گوشی هوشمند که چند روز قبل از مرکز استانداردسازی TENAA برای فروش در کشور چین مجوز گرفته است، از نظر ظاهری به مدل قبلی خود یعنی Star 1 شباهت دارد که در ماه آپریل وارد بازار شده بود.

اما گفته می‌شود که گوشی هوشمند Star 2 قوی‌ترین سیستم کنترلی صوتی جهان را در اختیار دارد و البته همه فرمان‌های صوتی کاربر را از طریق یک ابزار هوشمند در اختیار می‌گیرد.

شما از طریق فرمان‌های صوتی خود در این گوشی هوشمند اتفاقات مختلفی را انجام می‌دهید. باز کردن و بستن برنامه‌ها، انتقال فعالیت‌ها از یک ابزار به ابزار دیگر، گرفتن عکس، اجرای موسیقی، اجرای بازی و … بخشی از این قابلیت‌ها محسوب می‌شوند.

به عنوان مثال اگر شما گوشی را در کنار گوش خود قرار دهید، از شما می‌پرسد که آیا قصد دارد تماس صوتی برقرار کنید یا خیر.

سیستم کنترل صوتی زمانی فعال است که شما به اینترنت متصل نباشید و شرکت ZTE توضیح داده است که زمان لازم برای پاسخ گویی این سیستم به درخواست صوتی کاربر 1.2 ثانیه است و البته این سیستم در 90 درصد موارد هم کاملا درست عمل می‌کند.

در بخش سخت‌افزاری این گوشی هوشمند نمایشگر 5 اینچی با کیفیت 1080 پیکسل دارد و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به دوربین دیجیتالی 13 مگاپیکسلی با فلش LED دوگانه، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، تراشه Snapdragon 801 شامل چهار هسته پردازشگر 2.3 گیگاهرتزی، رم 2 گیگابایتی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD اشاره کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.