امنیت

فناوری اطلاعات

December 20, 2014
11:06 شنبه، 29ام آذرماه 1393
کد خبر: 65977

دولت آمریکا رسما کره شمالی را به هک کردن سونی متهم کرد

ایالات متحده رسما کره شمالی را به حمله سایبری بر علیه شرکت سونی متهم کرده است. این حمله منجر به سرقت اطلاعات محرمانه این شرکت و حتی فیلم‌های اکران نشده آن شد.
تبعات این حمله هکری تا بدان حد جدی بوده که موجب لغو اکران فیلم مصاحبه توسط شرکت سونی در تعطیلات کریسمس شده است. موضوع این فیلم کمدی ترور نافرجام و خیالی رییس جمهور کره شمالی است و آمریکا مدعی است همین مساله انگیزه هکرهای کره شمالی برای حمله به شبکه رایانه ای سونی بوده است.
 
کره شمالی بارها دخالت خود در حمله هکری یاد شده را  رد کرده است، اما رسانه های آمریکایی و غربی اصرار دارند این کشور را عامل حملات مذکور معرفی کنند.
 
پلیس فدرال آمریکا نیز اظهار داشته که بعد از تحلیل و بررسی دقیق موضوع به همین نتیجه رسیده است و این مساله عامل تشدید حملات بر ضد کره شمالی است. اف بی آی مدعی است بدافزاری که برای این کار مورد استفاده قرار گرفته از شباهت های فراوانی با بدافزاری که قبلا هم توسط کره شمالی برای حملات مشابه به کار رفته بود، برخوردار است.
 
این بدافزار همچنین مشابه با بدافزاری است که ظاهرا کره شمالی برای حمله به بانک های کره جنوبی در سال 2014 به کار گرفته بود. پیش از این شبکه آنلاین بازی پلی استیشن هم توسط گروه دیگری از هکرها مورد حمله قرار گرفته بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.