اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 20, 2014
11:38 شنبه، 29ام آذرماه 1393
کد خبر: 65980

مایکروسافت به کمک برنامه‌نویسان Visual Studio می‌آید

در برخی موارد حتی بهترین برنامه‌نویسان هم دچار مشکل می‌شوند نیاز به توصیه‌ و پیشنهادهای جدید دارند. شرکت مایکروسافت برای پاسخگویی به این نیاز سرویسی را با نام Bing Developer Assistant عرضه کرده است که به توسعه‌دهندگان سیستم Visual Studio امکان می‌دهد از مزایای موتور جست‌وجوی اینترنتی Bing برای یافتن راه‌حل‌های مورد نظر خود استفاده کنند و دریابند که مشکلات برنامه‌نویسی خود را چگونه می‌توانند از میان بردارند.به گزارش وبسایت Techworldاین ابزار هفته جاری به صورت رایگان عرضه شد و هدف از ساخت آن افزایش کارآمدی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اعلام شده است تا از میان میلیون‌ها کد و پروژه نمونه بتوانند کد مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنند و آن را مورد استفاده قرار دهند.
به عنوان مثال، زمانی که توسعه‌دهندگان نرم افزار با یک پیغام خطا مواجه می‌شوند، می‌توانند با کلیک راست روی خطا و انتخاب گزینه Bing، جست‌وجوی اینترنتی خود را برای حل آن انجام دهند. جست‌وجوی اینترنتی که پس از ورود به حساب کاربری انجام می‌شود، می‌تواند موارد مختلف از جمله دلیل پیغام خطا، پروژه و نوع داده، و زبان برنامه‌نویسی را مشخص کند تا نزدیک‌ترین جواب برای مشکل پیدا شود.
با این وجود اگر جواب یافت شده مناسب نباشد، امکان جست‌وجوی بیشتر هم فراهم شده است تا کاربر بتواند بالاخره نتیجه مطلوب را به‌دست آورد.
برنامه‌نویسان تاکنون مجبور بودند پیغام خطای خود را کپی کرده و به صورت جداگانه در موتور جست‌وجو وارد کنند و سپس با اصلاح آن در قالب یک کلیدواژه بتوانند به دنبال جواب مناسب بگردند. مایکروسافت می‌گوید که این اتفاق زمان زیادی از کاربران می‌گرفت و آن‌ها را دچار دردسر می‌کرد.
سرویس Bing Developer Assistant همچنین برای ارتقا قابلیت Intellisense در سیستم برنامه‌نویسی Visual Studio مورد استفاده قرار می‌گیرد و در زمینه آگاهی از محتوا کمک می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.