تلفن همراه

گوشی

December 20, 2014
13:23 شنبه، 29ام آذرماه 1393
کد خبر: 65985

گوگل پردازنده‌های مارول و انویدیا را به پروژه ARA می‌آورد

گوگل که پیش‌تر راک‌چیپ را به عنوان شریک تولیدکننده پردازنده‌های پروژه ARA معرفی کرده بود، حالا مارول و انویدیا را نیز به این لیست اضافه کرده است.
 
حدود سه ماه پیش بود که گوگل کمپانی راک‌چیپ را به عنوان یکی از شرکای تأمین‌کننده پردازنده‌های پروژه ARA معرفی کرد. گوگل حالا اعلام کرده که کمپانی‌های مارول و انویدیا نیز به این لیست اضافه شده‌اند.
 
 
 
گزارش شده که گوگل و کوانتا (دیگر شریک اپل در پروژه ARA) دو طراحی اصلی را برای اسمارت فون های این پروژه در نظر گرفته‌اند. یکی از آن‌ها قرار است بر پایه پردازنده‌های Marvel PXA1928 باشد (64 بیتی، چهار هسته ای و با هسته های کرتکس A53 و احتمالا ارزان‌ترین مدل) و دیگری نیز پردازنده‌های تگرا K1 انویدیا (احتمالا گران‌ترین مدل) را در خود جای خواهد داد.
 
وبسایت tom’s Hardware اعتقاد دارد که تگرا K1 پروژه گوگل از نوع طراحی Denver خواهد بود تا هر دو معماری چیپ انویدیا و مارول بر اساس معماری ARMv8 باشند. در این شرایط تغییر پردازنده برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر خواهد بود.
 
پروژه ARA در ابتدا توسط موتورولا و فون‌بلاکس مطرح شد و پس از خریداری موتورولا توسط گوگل در سال 2012، این طرح به گوگل منتقل شد. هدف نهایی این پروژه، تولید اسمارت فون هایی ماژولاری است که بتوان قطعات آن را به دلخواه و حتی در هنگام روشن بودن گوشی خارج و قطعه مناسب‌تری را جایگزین آن کرد.
 
خبرهایی شنیده شده که گوگل می‌خواهد برای فروش این قطعات، فروشگاهی چون گوگل پلی استور را نیز راه اندازی کند.
 
گوگل از 14 تا 21 ژانویه کنفرانسی را به منظور معرفی پیشرفت‌های صورت گرفته در این پروژه برگزار می‌کند و احتمالا با فاصله کوتاهی فروش اولین دستگاه نیز آغاز خواهد شد. پیشبینی شده که دستگاه‌های ساده این پروژه بین 50 تا 100 دلار قیمت‌گذاری شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.